Lamborghini Aventador LP 700-4 Roadster

Ma 700 KM, składany dach, rozjuszonego byka na masce i kosztuje krocie. By się w nim zakochać, wystarczy jedno spojrzenie. Prosto z niebios motoryzacji - nowe Lamborghini Aventador LP 700-4 Roadster.

Otwarte Lamborghini Aventador LP 700-4 dołącza do wersji coupe, która od chwili debiutu wiosną 2011 roku znalazła na świecie 1300 nabywców (dla porównania, poprzednik Murcielago, produkowany w latach 2001-2010, sprzedał się w liczbie 4099 sztuk). Włosi liczą, że nowy członek rodu z Sant'Agata skutecznie przyciągnie kolejnych klientów.

Dwuczęściowy dach Roadstera jest składany ręcznie, a po złożeniu można go przechowywać w schowku pod maską. Wykonana z włókna węglowego konstrukcja waży zaledwie 5,9 kg. Komfort podczas jazdy pod gołym niebem zwiększa elektrycznie sterowana tylna szyba oraz deflektor montowany nad przednią szybą. Ten ostatni również można zdemontować i schować w bagażniku.

Reklama

Gotowy do jazdy wóz waży 1625 kg, czyli o 50 kg więcej od wersji coupe.

Wariant Roadster różni się od coupe także uformowaniem pokrywy silnika, pod którą kryją się automatycznie wysuwane w razie wypadku pałąki przeciwkapotażowe. Jej kształt zapewnia efektywne chłodzenie jednostki napędowej, a jednocześnie pozwala na odprowadzanie wody podczas jazdy w deszczu. Przy okazji obnaża urodziwą stronę wolnossącej, widlastej "dwunastki" Aventadora.

Ta nadal liczy 6,5 litra pojemności i generuje moc 700 KM przy 8250 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 690 Nm przy 5500 obr./min. Siła napędowa trafia do wszystkich kół za pośrednictwem zautomatyzowanej skrzyni o 7 przełożeniach. Efekt? 100 km/h na prędkościomierzu po 3 s (wersja coupe: 2,9 s) i prędkość maksymalna równa 350 km/h. O niższe zużycie paliwa dba seryjny system start-stop.

Lamborghini Aventador LP 700-4 Roadster wyceniono na 300 tys. euro plus podatki.

Marcin Sobolewski

Lamborghini Aventador LP 700-4 - TEST

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy