Koncepcyjny Caterham AeroSeven

Nowy design, ten sam styl - prototyp AeroSeven zapowiada nową pozycję w gamie modelowej brytyjskiej marki.

Futurystyczny design AeroSeven odchodzi nieco od tradycyjnego stylu Caterhamów. Prostokątny, zaokrąglony wlot powietrza otaczają panele nadwozia z włókien węglowych, a zamiast okrągłych reflektorów zastosowano światła diodowe. Surowy charakter konstrukcji podkreśla imponujących rozmiarów tylny dyfuzor, brak przedniej szyby i minimalistycznie urządzone wnętrze, w którym również króluje włókno węglowe.

AeroSeven powstał na zmodyfikowanej platformie Caterhama Seven CSR i wzorem bolidów F1, otrzymał przednie zawieszenie typu push-rod (popychaczowe). Z tyłu zastosowano konstrukcję wielowahaczową.

Reklama

Jako pierwszy model w historii brytyjskiej marki, AeroSeven został wyposażony w regulowaną kontrolę trakcji. Do jego napędu służy wzmocniona, wolnossąca jednostka benzynowa Forda o mocy 240 KM przy 8500 obr./min, połączona z 6-biegową skrzynią manualną. W rezultacie na sprint do "setki" koncepcyjny speedster potrzebuje niespełna 4 s.

Produkcyjny model Caterhama na bazie AeroSeven ma wejść do produkcji jesienią przyszłego roku.

 

msob

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy