Reklama

Komfort przede wszystkim. Nowoczesne SUV-y nie mają w sobie nic ze starych błędów

Choć SUV-y słusznie kojarzą się z komfortem, przestronnym wnętrzem, bezpieczeństwem podróżowania i uniwersalnością, nie zawsze tak było. Pierwsze auta z tego segmentu miały wiele bolączek, które z czasem udało się zlikwidować. Dziś zaskoczeniem dla wielu może być to, jak bardzo komfortowe są współczesne SUV-y.

Artykuł z ekspozycją partnera

Paliwożerne, mało zrywne oraz trudne w prowadzeniu i manewrowaniu - takie były pierwsze SUV-y. Mimo że z ich posiadaniem wiązał się pewien prestiż, często pozostawały one niefunkcjonalne w warunkach ograniczonej przestrzeni miejskiej. Przeszkadzała zwłaszcza szerokość, która mniej wprawnemu kierowcy mogła sprawić trudność przy parkowaniu lub wręcz w utrzymaniu się na swoim pasie ruchu. Z kolei bezpieczeństwo początkowo wiązało się jedynie z gabarytami i masą. Mówiąc wprost: w zatłoczonych miastach były to samochody w dużej mierze niepraktyczne. Od tego czasu jednak wiele się zmieniło...

Reklama

Współczesne SUV-y to auta inne niż dawniej

...a błędy SUV-ów sprzed lat zostały nie tylko zlikwidowane, ale wręcz przekute w zalety. Z czasem zauważono na przykład, że dla użytkowników dużo większe znaczenie ma komfortowo zestrojone zawieszenie oraz bogate wyposażenie, a do jazdy w mniej przyjaznych warunkach wystarczą napęd na cztery koła i większy prześwit. Problem manewrowania w wąskich uliczkach i małych parkingach skutecznie zniwelowały liczne kamery, w które nowoczesne samochody są wyposażone. Ale nie tylko, bowiem coraz częściej mamy do czynienia z całymi systemami - kamerami rejestrującymi obraz 360° wokół pojazdu i wykrywającymi znajdujące się przed i za samochodem przeszkody.

Problemem przestało być również spalanie, które wyraźnie spadło. Współczesne jednostki napędowe są dużo wydajniejsze od konstrukcji sprzed lat. Nieprzypadkowo też do tego segmentu trafiają silniki hybrydowe lub elektryczne, a w przypadku jednostek benzynowych i wysokoprężnych standardem stało się zużycie paliwa w okolicach 6-7 l/100 km w cyklu mieszanym. Co więcej, nie obyło się to kosztem osiągów. Przyspieszenie może robić wrażenie, zwłaszcza w przypadku mocniejszych wersji (na przykład Kodiaq RS od 0 do 100 km/h rozpędza się w 6,5 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 234 km/h). Łatwiejsze manewrowanie, niższe spalanie, przyjemniejsze prowadzenie - takie są obecne SUV-y. Innymi słowy, zlikwidowano wszystkie bolączki, jakie trapiły ten segment rynku jeszcze kilkanaście lat temu. Jednak to, co robi obecnie największe wrażenie, to komfort podróżowania.

Komfort na pierwszym miejscu

Właśnie na komfort marki kładą bowiem największy nacisk. Przykładem może być tutaj nowa wersja Skody Kodiaq, ponieważ to jeden z najchętniej wybieranych samochodów tej gałęzi rynku. W roku 2020 model ten osiągnął 4,78 proc. udziału w segmencie A-SUV zajmując 7. miejsce w rankingu. - Przede wszystkim skupiliśmy się na zapewnieniu większego komfortu i wykorzystaniu zrównoważonych materiałów we wnętrzu. Po raz pierwszy oferujemy ergonomiczne fotele z wentylacją i funkcją masażu dla Skody Kodiaq - wyjaśnia Oliver Stefani, szef Skoda Design.

Na komfort Skody Kodiaq składa się przestronność wnętrza (4,7 m długości oraz 1,8 m szerokości), ale również różnego rodzaju dodatki, jak choćby tapicerka foteli wykonana z materiałów wegańskich i pochodzących z recyklingu w wersji wyposażenia Style. W skład Pakietu Komfortowego Snu wchodzą natomiast zagłówki z regulowanymi bokami, rolety przeciwsłoneczne bocznych szyb oraz... przyjemny w dotyku koc. Z kolei w regulowanym podłokietniku między przednimi fotelami znajdziemy praktyczny schowek, przednia szyba jest ogrzewana, a dach - panoramiczny. Wspomnieć warto też o bagażniku, którego pojemność wynosi aż 720 litrów (opcją pozostaje możliwość zamontowania dwóch składanych foteli, co pozwala na wygodne podróżowanie siedmiu osobom).

Współczesne SUV-y to ponad wszystko ogromny komfort, jakiego nie zaznamy w innych, podobnych cenowo segmentach rynku. Wysoka pozycja za kierownicą, wygodne wsiadanie i wysiadanie, szereg niemal luksusowych rozwiązań, dbałość o detale i zastosowane materiały, ogromna przestrzeń we wnętrzu i w bagażniku, mnóstwo systemów dbających o bezpieczeństwo nie tylko podróżujących, ale też innych uczestników ruchu, uniwersalność... Zalety dostępnych obecnie SUV-ów można wymieniać niemal bez końca. Ten segment pojazdów zdecydowanie zwalczył już wszystkie choroby wieku dziecięcego i z impetem wkroczył w dorosłość.

 

Artykuł z ekspozycją partnera

materiały promocyjne

Reklama

Wasze komentarze
No hate

Dodawanie komentarzy pod tym artykułem zostało wyłączone

Grupa Interia.pl przeciwstawia się niestosownym, nasyconym nienawiścią komentarzom, niezależnie od wyrażanych poglądów. Jeśli widzisz komentarz w innych serwisach, który jest hejtem – wyślij nam zgłoszenie.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy