Jubileuszowa Cobra
Dla uczczenia 50. rocznicy uzyskania przez Cobrę homologacji FIA, Shelby wypuści na rynek limitowaną edycję modelu o nazwie CSX7000.
Na początku lat 60. Caroll Shelby nawiązał współpracę z brytyjskim producentem AC Cars. Zaproponował, by zamiast rzędowych "szóstek" do roadstera Ace zamontować jednostkę V8. Odpowiedni motor pozyskano od Forda, który chciał zbudować samochód zdolny konkurować z Chevroletem Corvette.
Tak powstała Cobra, początkowo zasilana silnikiem o pojemności 260, a później 289 cali sześciennych (odpowiednio, 4,3 i 4,7 litra). Ta druga odmiana w 1964 roku otrzymała homologację FIA i jeszcze w tym samym sezonie ustanowiła rekord okrążenia w wyścigu Targa Florio, konkurując z Jaguarami, Aston Martinami i Ferrari.
Dla uczczenia 50. rocznicy uzyskania przez Cobrę homologacji Shelby wypuści na rynek limitowaną edycję 50 egzemplarzy modelu o nazwie CSX7000. Każda z nich otrzyma 15-calowe obręcze z centralną śrubą, tarczowe hamulce, odłączaną kierownicę oraz nadwozie z aluminium lub włókna szklanego - do wyboru. Klient będzie mógł również wybrać rodzaj silnika i skrzyni, jubileuszowe Cobry są bowiem sprzedawane bez układu napędowego.
CSX7000 z karoserią z włókien szklanych kosztuje 95 tys. dolarów, a z aluminium - 160 tys. dolarów.
msob