Jeep Cherokee - piękno wewnętrzne
Nowy Jeep Cherokee to prawdziwa rewolucja - nie tylko stylistyczna.
Model zbudowano na platformie Compact, na której jeździ już Alfa Romeo Giulietta i Dodge Dart. Do jego napędu posłuży m.in. 4-cylindrowy silnik MultiAir o pojemności 2,4 litra i mocy 184 KM oraz 3,2-litrowa jednostka V6 Pentastar o mocy 271 KM. Oba agregaty są zasilane benzyną i standardowo współpracują - po raz pierwszy w segmencie - z 9-biegowymi automatami.
Amerykanie podkreślają, że Cherokee to najbardziej przestronny model w klasie, a przy okazji nawet o 45 proc. bardziej oszczędny od poprzednika - wersja 2.4 zużywa poza miastem 7,6 l/100 km. Nowe, niezależne zawieszenie wykorzystuje kolumny MacPhersona z przodu i układ wielowahaczowy z tyłu. W układzie kierowniczym zastosowano elektryczne wspomaganie.
Nowy Cherokee oferowany będzie w czterech wersjach, różniących się stylizacją i zdolnościami terenowymi: Sport, Latitude, Limited oraz Trailhawk. Ten ostatni - z reduktorem oraz blokadą tylnego dyferencjału - może pochwalić się prześwitem równym 221 mm, kątem natarcia o wartości 29,8 st. i kątem zejścia 32,1 st.
Lista wyposażenia Jeepa wzbogaci się o szereg najnowszych systemów wspomagania kierowcy, m.in. aktywny tempomat, układ ostrzegania przed kolizją i monitorowania pasa ruchu, asystent parkowania czy system eliminujący przechyły nadwozia. Za dopłatą oferowany będzie także system multimedialny UConnect z 8,4-calowym ekranem. 10 poduszek powietrznych - w standardzie.
Jeep liczy, że nowa generacja Cherokee stanie się prawdziwym rynkowym przebojem i w ciągu najbliższych czterech lat zdobędzie milion nabywców na całym świecie.
msob