Jaguar XKR-S GT - wersja hardkorowa
Obok Jaguara XKR na deskach nowojorskich targów debiutuje XKR-S GT - najostrzejsza wersja modelu XK. Na północnoamerykański rynek trafi jedynie 30 egzemplarzy modelu.
Wszystkie egzemplarze XKR-S GT pokrywa biały lakier Polaris White, kontrastujący z czarnymi pasami i ospojlerowaniem z elementami z włókna węglowego. Imponujące tylne skrzydło, dodatkowe prowadnice powietrza na przednim zderzaku oraz potężny dyfuzor zapewniają docisk aerodynamiczny sięgający 145 kg.
Wewnątrz czekają sportowe fotele obszyte mieszanką skóry i zamszu oraz specjalne emblematy.
Sercem Jaguara XKR-S GT jest 5-litrowy, doładowany mechanicznie silnik V8 z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Za pośrednictwem 6-stopniowego automatu napędza on koła tylnej osi.
Moc 550 KM oraz 680 Nm maksymalnego momentu obrotowego w zestawieniu z usprawnioną aerodynamiką i bezkompromiosowym zestrojeniem podwozia przekładają się na przyspieszenie do "setki" w czasie 3,9 s oraz prędkość maksymalną równą 300 km/h (ograniczoną elektronicznie). Średnie zużycie paliwa według Jaguara wynosi 12,3 l/100 km.
Jaguar XKR-S GT porusza się na 20-calowych, kutych obręczach, kryjących karbonowo-ceramiczne hamulce z tarczami o średnicy 398 mm z przodu (zaciski 6-tłoczkowe) oraz 380 mm z tyłu (zaciski 4-tłoczkowe). Współpracują one z systemem Pre-Fill, zwiększającym ciśnienie w układzie hamulcowym zawsze, gdy tylko kierowca zdejmie nogę z pedału gazu.
Dodatkowo, brytyjscy inżynierowie utwardzili zawieszenie z selektywnym systemem tłumienia (o 68 proc. z przodu i o 25 proc. z tyłu). Rozstaw przednich kół poszerzono o 52 mm, a przekładnię kierowniczą o bardziej bezpośrednim przełożeniu zapożyczono z nowego roadstera F-Type.
Jaguara XKR-S GT wyceniono w USA na 174 tys. dolarów.
msob