Ford Transit Custom Plug-In Hybrid

Ford jest pierwszym producentem oferującym układy napędowe PHEV w segmencie rynku samochodów dostawczych o ładowności jednej tony. Do sprzedaży trafia właśnie Transit Custom Plug-In Hybrid.

Pierwszy w segmencie dostawczy Transit Custom Plug-In Hybrid może być ładowany z sieci elektrycznej, co umożliwia przejechanie do 56 km. Transit Custom Plug-In Hybrid, korzystający z zaawansowanej architektury hybrydowej, przenosi na przednie koła moment obrotowy generowany wyłącznie przez silnik elektryczny o mocy 126 KM, zasilany energią z akumulatora litowo-jonowego o pojemności 13,6 kWh.

Silnik EcoBoost o pojemności 1 litra wykorzystywany jest jako agregat - przedłużacz zasięgu, dzięki czemu pojazd może pokonać do 500 kilometrów, przy zużyciu paliwa 3,08 l/100 km.

Reklama

Ładowności wynoszącej 1130 kg i przestrzeni ładunkowej 6 m3 nie zmniejszył zapakowany pod podłogą kompaktowy akumulator. Jest on objęty standardową gwarancją na osiem lat lub 160 000 km.

Transit Custom Plug-In Hybrid jest już dostępny w ofercie, a pierwsze egzemplarze odbierane będą pod koniec roku. W salonach pojawi się również nowa, ośmioosobowa wersja Tourneo Custom Plug-In Hybrid, wykorzystująca ten sam układ napędowy. Tourneo Custom Plug-In Hybrid, oferujący użytkownikom luksusową, przestronną kabinę z unikatowym układem tylnych foteli, ustawianych również w formacie konferencyjnym face-to-face, sprawdzi się jako mikrobus dla firm.

Zerowa emisja spalin. Bez ograniczeń zasięgu

Za pomocą gniazda ładowania znajdującego się w przednim zderzaku, Transit Custom Plug-In Hybrid może być ładowany z domowego gniazdka o poborze prądu ograniczonym do 10 A, osiągając pełne naładowanie w ciągu 4,3 godziny. Można też skorzystać z wydajniejszego gniazda AC type-2, co powinno zapewnić pełne naładowanie akumulatorów w ciągu 2,7 godziny. Dodatkowa energia elektryczna jest odzyskiwana przez system ładowania regeneracyjnego, kiedy pojazd zwalnia lub hamuje.

Cztery tryby jazdy umożliwiają kierowcy wybór sposobu i momentu skorzystania z dostępnej w akumulatorze energii. Tryb EV Auto oddaje zarządzanie energią pokładowej elektronice, EV Now wymusza jazdę tylko na prądze, a EV Later zachowuje energię w bateriach do późniejszego wykorzystania. Wybierając EV Charge wykorzystujemy silnik spalinowy do uzupełnienia energii w baterii.

Kierowca może również wybrać intensywność odzyskiwania energii przy wspomaganiu hamowania przez system ładowania regeneracyjnego, wybierając opcję Drive lub Low za pomocą selektora zmiany biegów. Zwolnienie pedału przyspieszenia w trybie Low zwiększa zaprogramowaną intensywność hamowania regeneracyjnego i automatycznie włącza światła hamowania, gdy jest to konieczne, by ostrzec kierowców z tyłu. Intensywniejsze hamowanie regeneracyjne sprzyja utrzymaniu sposobu jazdy, polegającego na operowaniu jednym pedałem, szczególnie w scenariuszach miejskich, w korkach. Zwiększa też ilość odzyskiwanej energii kinetycznej, przechowywanej w akumulatorze, wydłużając dostępny zasięg jazdy bezemisyjnej.

W kabinie znalazł się wskaźnik mocy i ładowania zastępujący standardowy obrotomierz. Przychylając się do sugestii uczestników testu Forda Transita Plug-In Hybrid, trwającego rok w warunkach realnej eksploatacji na ulicach Londynu, zmieniono zegary, aby jasno wizualizowały odzyskiwanie energii w czasie rzeczywistym, co pomoże kierowcom przedłużać do maksimum zasięg jazdy w trybie elektrycznym.

Mniejszy wskaźnik stanu naładowania akumulatora zastąpił wskaźnik temperatury płynu chłodzącego silnik, a funkcje komputera pokładowego są skonfigurowane specjalnie dla hybrydowego układu napędowego. Na desce są teraz wyświetlane wskaźniki trybu EV, ostrzeżenia obsługowe i alarmy pojawiające się, gdy pojazd jest podłączony do ładowania. Graficznie przedstawiony zasięg do opróżnienia akumulatora i zasięg z wykorzystaniem silnika spalinowego jest widoczny na wszystkich ekranach.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy