Europejski rynek nowych aut na minusie
W lutym br. na Starym Kontynencie zarejestrowano 829 359 nowych aut, czyli o 10% mniej niż przed rokiem. To najgorszy lutowy wynik od 23 lat.
Dotkliwe spadki odnotował m.in. Ford (-21 proc., 53,7 tys. sztuk - częściowo ze względu na spowodowane strajkami przerwy w dostawach Mondeo, S-Maxa i Galaxy), Opel (-15 proc., 49,6 tys.) i grupa Fiata (-15,7 proc., 56 tys.), a także Volkswagen (-10 proc., 107 tys.), Citroen (-18 proc., 46,8 tys.) oraz Renault (-15 proc., 58,4 tys.). Nieznacznie spadła też sprzedaż Audi (-4 proc., 43,4 tys.), BMW (-1 proc., 39,5 tys.) i Mercedesa (-2 proc., 38,8 tys.).
Udany miesiąc ma za sobą niewielu producentów, m.in. Dacia z ponad 15-proc. wzrostem sprzedaży (20,4 tys. egzemplarzy), Honda (+27 proc., 10,2 tys.), Mazda (+13,1 proc., 10,3 tys.), Jaguar (+29 proc., 1,3 tys.) oraz Hyundai (+1 proc., 31,8 tys.).
Na europejskich rynkach nieustające spadki sprzedaży nowych aut: w Niemczech o 9,6 proc., w Hiszpanii o 9,7 proc., we Francji o 13,5 proc., a we Włoszech - o 17,3 proc. Wyjątkiem jest tu Wielka Brytania, gdzie odnotowano 10,3-proc. wzrost.
msob, źródło: ACEA