Elektryzujący SLS AMG Electric Drive

750 KM, 1000 Nm, 3,9 s i 250 km/h - oto krótki wyciąg z danych technicznych Mercedesa SLS AMG Electric Drive. To najmocniejszy produkowany seryjnie samochód elektryczny na świecie.

Układ napędowy SLS-a AMG Coupé Electric Drive wykorzystuje cztery silniki elektryczne o łącznej mocy 552 kW (750 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 1000 Nm. Zasilany nimi Gullwing przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 3,9 s i może osiągnąć prędkość maksymalną 250 km/h (ograniczoną elektronicznie).

Każdy z czterech silników elektrycznych waży 45 kg. Jednostki napędzają koła samochodu za pośrednictwem zamocowanej osiowo przekładni. Podobnie jak w przypadku silników zlokalizowanych w piastach, umożliwia to unikalny rozdział momentu obrotowego pomiędzy kołami, nie powoduje jednak zwiększenia masy nieresorowanej.

Reklama

Eksperci AMG opracowali dla nowego modelu specjalną ścieżkę dźwiękową, emitowaną z 11 głośników systemu audio. Jej brzmienie zmienia się zależnie od trybu jazdy - od agresywnego gangu podczas przyspieszania, poprzez stonowany tembr przy spokojnej jeździe czy rekuperacji.

Litowo-jonowe baterie SLS-a o pojemności 60 kWh ważą 548 kg i pozwalają pokonać bez ładowania dystans 250 km. Umieszczono je w monokoku z włókna węglowego, który stanowi integralną część aluminiowej ramy przestrzennej nadwozia.

Przy pomocy zainstalowanej w domu stacji ładowania (wall box) o mocy 22 kW, "tankowanie" baterii trwa 3 godziny. Tradycyjne ładowanie z domowego gniazdka zajmuje około 20 godzin. Wall box będzie oferowany za dopłatą.

W przeciwieństwie do modelu z silnikiem V8, którego przednie zawieszenie wykorzystuje podwójne wahacze, SLS AMG Coupé Electric Drive ma wielowahaczowe zawieszenie z kolumnami typu pushrod, które - zamocowane poziomo - zrobiły miejsce dla dodatkowych wałów napędowych. W układzie hamulcowym zastosowano ceramiczno-kompozytowe tarcze o wymiarach 402 x 39 mm z przodu oraz 360 x 32 mm tyłu.

Nadwozie SLS AMG w wersji Electric Drive wzbogacono o kilka charakterystycznych szczegółów: przedni spojler z kompozytów, przyciemnione klosze lamp, 5-ramienne obręcze o średnicy 19 cali z przodu i 20 cali z tyłu oraz lakier "AMG electricbeam magno". W kabinie miejsce obrotomierza zajął wskaźnik wykorzystania mocy, układu rekuperacji i naładowania baterii. 

Rynkowa premiera Mercedesa SLS AMG Coupé Electric Drive odbędzie się w czerwcu 2013 r. Cena samochodu w Niemczech wynosi 416 500 euro. 

Marcin Sobolewski, źródło: Mercedes

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy