Dwa miliony octavii!
Pierwszy model Skody noszący nazwę octavia zjechał z taśmy produkcyjnej zakładów w Mlada Bolesław w 1959 roku.
Samochód miał benzynowy silnik o pojemności 1089 cm3, który przy 4200 obr./min. rozwijał zawrotną jak na owe czasy moc 40 KM. Ważące niemal 1300 kg auto rozpędzało się do astronomicznych 110 km/h. Po licznych modernizacjach produkcję auta wstrzymano w końcu w 1971 roku, jego następcą stała się kultowa już skoda 1000MB, przez złośliwych określana mianem "tysiąca małych braków".
Czesi przypomnieli sobie o octavii dopiero w 1996 roku, już po przejęciu firmy przez Volkswagena. Samochód jako pierwszy powstał w biurach konstrukcyjnych niemieckiej marki, do jego budowy wykorzystano płytę podwoziową golfa. Dzięki dobremu stosunkowi ceny do jakości, eleganckiej stylistyce i pokaźnemu przedziałowi bagażowemu auto szybko podbiło serca Europejczyków. To właśnie sukcesowi octavii Skoda zawdzięcza swoją dzisiejszą pozycję na rynku.
W 2004 roku pojawiła się kolejna generacja modelu. Samochód gruntownie przeprojektowano, wykorzystano nową płytę podwoziową golfa V generacji.
Wczoraj, po dwunastu latach od wskrzeszenia nazwy octavia, bramę czeskiej fabryki Skody w Vrchlabi opuścił dwumilionowy egzemplarz tego modelu. Jubileuszowe auto to srebrna octavia scout z dwulitrowym silnikiem TDI, Czesi nie podali, na jaki rynek trafi dwumilionowy samochód.
Octavia w wersji scout produkowana jest od 2006 roku. W stosunku do wersji 4x4 ma podniesione zawieszenie oraz masywniejsze, odporne na zarysowania zderzaki i osłony progów. W układzie przeniesienia napędu pracuje sprzęgło typu haldex. Cena takiego auta na rynku polskim rozpoczyna się od 111 tys. zł.
Oceń swoje auto. Wystarczy wybrać markę... Kliknij TUTAJ.