Detroit 2013 - Hyundai HCD-14 Genesis Concept
Prototypowy HCD-14 Genesis to zapowiedź nowej generacji limuzyny Hyundaia. Zastąpi ona produkowanego od 2008 roku Genesisa.
Hyundaiowi znudziła się rola statysty w klasie wyższej średniej. Nowa generacja Genesisa ma być bardziej odważna i skuteczniej konkurować z modelami Audi, BMW i Mercedesa. Zapowiada ją zaprezentowany podczas targów w Detroit prototyp HCD-14 Genesis.
Monumentalna sylwetka z łagodnie opadającą linią dachu nawiązuje do aut z nadwoziem typu coupe, podobnie jak w A7, serii 6 Gran Coupe czy CLS-ie. Wsiadanie ułatwiają otwierane "pod prąd" tylne drzwi i brak środkowego słupka. Ascetyczna deska rozdzielcza pozbawiona jest typowych instrumentów sterowania - za wszystko odpowiadają interaktywne ekrany, a kabnię umeblowano czterema niezależnymi fotelami. Króluje tu drewno i skóra.
Do napędu HCD-14 służy 5-litrowy, benzynowy silnik V8 z bezpośrednim wtryskiem i układem zmiennych faz rozrządu. Siła napędowa płynie do tylnych kół za pośrednictwem 8-biegowego automatu.
Inżynierowie Hyundaia zastosowali w prototypie zupełnie nowe, wielowahaczowe zawieszenie ze zmienną siłą resorowania oraz elektrycznie wspomagany układ kierowniczy z kilkoma trybami pracy.
Produkowany obecnie Hyundai Genesis nie jest oferowany w Europie. W USA konkuruje m.in. z Lexusem GS, BMW serii 5 oraz Infiniti M. Dodatkowo, koreański producent oferuje tam również limuzynę Equus, pozycjonowaną obok Mercedesa klasy S.
Nowy Hyundai Genesis zadebutuje w USA prawdopodobnie pod koniec br.
msob