Dacia Duster po liftingu - galeria
Jesienią do Polski trafi odświeżona Dacia Duster. W ramach modernizacji bestsellerowy SUV otrzymał m.in. nową deskę rozdzielczą i lepsze wyciszenie kabiny.
Dacia opublikowała komplet zdjęć Dustera po liftingu. Zmiany wydają się subtelne, ale i nie są szczególnie potrzebne - od chwili debiutu w 2010 roku model sprzedaje się znakomicie. W Polsce znalazł już ponad 12 tys. nabywców.
Zmodernizowany Duster wyszlachetniał - otrzymał dodatkowe metalizowane listwy ozdobne, wlot powietrza o modnej strukturze, nowe, 16-calowe obręcze kół w grafitowym kolorze i przednie lampy ze światłami do jazdy dziennej. Z tyłu zmienił się układ świateł, dodano również chromowaną końcówkę wydechu oraz nowe oznaczenie "4WD".
W kabinie Dustera uwagę zwraca nowa konsola środkowa, zmieniony panel zegarów, przyciski sterowania szybami przeniesione na boczki drzwi, dodatkowe schowki na drobiazgi i cztery nowe pokrycia tapicerki do wyboru (w tym skórzana). Komfort jazdy poprawiają nowe fotele oraz wzmocnione oparcie tylnej kanapy, a także lepsze wyciszenie kabiny. Seryjne wyposażenie obejmuje teraz 4 poduszki powietrzne i ESP, a w opcji pojawił się system multimedialny Dacia Media NAV z nawigacją i ekranem dotykowym.
Kolejna nowość to 1,2-litrowy silnik benzynowy R4 z turbodoładowaniem o mocy 125 KM, połączony z 6-biegową skrzynią ręczną. 90 proc. maksymalnego momentu obrotowego generuje on już przy 1500 obr./min. Napędzany nim Duster z przednim napędem według producenta zużywa średnio 6 l/100 km.
Poza tym w ofercie pozostanie 1,6-litrowa, wolnossąca jednostka benzynowa o mocy 105 KM oraz 1,5-litrowy turbodiesel dCi w dwóch wersjach (90 i 110 KM).
Zależnie od wersji, rumuński SUV został także wyposażony we wskaźnik sugerujący właściwy moment zmiany biegu.
Zmodernizowany Duster trafi do polskich salonów na przełomie listopada i grudnia br.
msob