Cupra Formentor - pierwszy własny model
Hiszpanie potwierdzili właśnie, że Cupra nie będzie sprzedawała tylko modeli Seata ze zmienionym znaczkiem i mocniejszym silnikiem - oto Formentor.
Koncepcyjny crossover o dynamicznie narysowanej linii nadwozia wygląda właściwie jak auto produkcyjne. Wykorzystuje też rozwiązania stylistyczne, które zadebiutowały w Seacie Tarraco i mają trafić do pozostałych modeli marki. Są to między innymi duży grill, bardzo smukłe przednie reflektory oraz tylne światła połączone pasem świetlnym.
O tym, że mamy do czynienia z samochodem o sportowych ambicjach informują agresywne zderzaki, cztery końcówki układu wydechowego, wielkie felgi oraz ukryte za nimi zaciski układu hamulcowego Brembo.
Wnętrze nie odbiega projektem od tego, co widzieliśmy w Tarraco - dominującymi elementami są tutaj dwa ekrany - centralny do obsługi multimediów oraz zastępujący analogowe wskaźniki. Największą (niekoniecznie pozytywną) zmianą jest rezygnacja z osobnego panelu klimatyzacji.
Osiągi Cupry Formentora pozostają tajemnicą, ale wiemy, że napędza go układ hybrydowy o łącznej mocy 245 KM. Współpracuje on z dwusprzęgłową, automatyczną skrzynią biegów. Po naładowaniu "do pełna" baterii, auto ma przejechać do 50 km na samej energii elektrycznej.