BMW 518d i 520d z nowym turbodieslem

BMW wprowadza do oferty serii 5 nowego, 2-litrowego turbodiesla TwinPower Turbo, znanego już z odnowionego X3.

Turbodiesel ma 4 cylindry, aluminiową skrzynię korbową, układ podwójnego turbodoładowania ze sprężarkami o zmiennej geometrii oraz ciśnieniowo sterowanym zaworem upustowym (pozwala na lepsze sterowanie dopływem powietrza), łopatkowe pompy olejowe o zmiennym wydatku (pobierają mniej energii), oraz zaopatrzony w nowe, bardziej precyzyjne wtryskiwacze system wtrysku common rail, generujący ciśnienie do 2000 barów. Względem poprzednika inżynierowie BMW zdołali odchudzić jednostkę o około 2 kilogramy, wiele uwagi poświęcili również poprawieniu jej kultury pracy i wyciszenia.

Reklama

Poza 6-biegową skrzynią manualną dostępny jest też zmodernizowany, 8-stopniowy automat o dłuższych przełożeniach. Jego oprogramowanie współpracuje teraz z nawigacją i może dobierać przełożenia do topografii terenu oraz profilu drogi - dla przykładu, samodzielnie zrzuci bieg przed zbliżającym się skrzyżowaniem lub utrzyma go w obliczu serii następujących po sobie zakrętów.

Pod maską wersji 518d silnik ten generuje moc 150 KM przy 4000 obr./min, czyli o 7 KM wyższą niż dotychczas, oraz 360 Nm maksymalnego momentu obrotowego (tu bez zmian) w zakresie 1750-2500 obr./min.

Wariant 520d legitymuje się mocą 190 KM przy 4000 obr./min oraz 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego w przedziale 1750-2500 obr./min, co stanowi przyrost o, odpowiednio, 6 KM oraz 20 Nm. W przeciwieństwie do 518d, można go zamówić też z napędem na obie osie xDrive (tylko w połączeniu z przekładnią automatyczną).

Wszystkie wersje mogą pochwalić się o 0,2 s lepszym przyspieszeniem od 0 do 100 km/h oraz do 0,4 l/100 km niższym zużyciem paliwa. Dla przykładu, 190-konna odmiana sedan przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,9 s (skrzynia manualna) lub 7,7 s (automat). Zależnie od rozmiaru kół oraz typu przekładni, ma według BMW zużywać średnio od 4,1 do 4,7 l/100 km.

BMW 520d z nowym silnikiem jest już w polskiej ofercie; jego ceny startują od 185 500 zł za odmianę ze skrzynią ręczną i od 195 418 zł za wersję z automatem.

msob

Używane: BMW 530i, BMW 530d (E60) - OPINIE O SAMOCHODACH

W "Motorze" nr 8 z 22 lutego 1997 roku - wrażenia z jazdy BMW serii 5 (typoszereg E39)

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama