Bentley Continental GT V8 - wersja "podstawowa"
Do gamy nowego Continentala GT dołączyła właśnie bardziej "rozsądna" wersja napędowa - z silnikiem V8.
Trzecia generacja Bentleya Continentala GT zadebiutowała w zeszłym roku z jednym tylko silnikiem - podwójnie doładowanym, 6-litrowym W12, generującym 635 KM oraz 900 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To pozwala na rozpędzenie tego modelu do 100 km/h w 3,7 s i osiągnięcie 333 km/h.
Dla klientów, którym nie zależy na aż tak dobrych osiągach oraz na prestiżu wynikającego z faktu posiadania auta z 12-cylindrowym silnikiem, przygotowano bardziej "rozsądną" propozycję. Podwójnie doładowane, 4-litrowe V8, oferujące 550 KM oraz 770 Nm. Continental GT z tą jednostką przyspiesza do 100 km/h w 4 s (cabrio w 4,1 s) i może jechać 318 km/h.
Osiągi nie są więc wiele gorsze, a ponadto część kierowców może docenić lepsze prowadzenie, niż w wersji W12. Mniejszy silnik oznacza bowiem mniejszą masę własną i mniej dociążony przód, co docenimy podczas szybkiej jazdy po zakrętach.
Wizualnie odmiany W12 i V8 nie różnią się od siebie w żaden sposób. Wskazówką co do tego, jaki silnik pracuje pod maską, jest jedynie znaczek "V8" na przednim błotniku oraz cztery końcówki wydechu (w W12 są dwie, za to znacznie większe).