Bentley Continental GT V8 - wersja "podstawowa"

Do gamy nowego Continentala GT dołączyła właśnie bardziej "rozsądna" wersja napędowa - z silnikiem V8.

Trzecia generacja Bentleya Continentala GT zadebiutowała w zeszłym roku z jednym tylko silnikiem - podwójnie doładowanym, 6-litrowym W12, generującym 635 KM oraz 900 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To pozwala na rozpędzenie tego modelu do 100 km/h w 3,7 s i osiągnięcie 333 km/h.

Dla klientów, którym nie zależy na aż tak dobrych osiągach oraz na prestiżu wynikającego z faktu posiadania auta z 12-cylindrowym silnikiem, przygotowano bardziej "rozsądną" propozycję. Podwójnie doładowane, 4-litrowe V8, oferujące 550 KM oraz 770 Nm. Continental GT z tą jednostką przyspiesza do 100 km/h w 4 s (cabrio w 4,1 s) i może jechać 318 km/h.

Reklama

Osiągi nie są więc wiele gorsze, a ponadto część kierowców może docenić lepsze prowadzenie, niż w wersji W12. Mniejszy silnik oznacza bowiem mniejszą masę własną i mniej dociążony przód, co docenimy podczas szybkiej jazdy po zakrętach.

Wizualnie odmiany W12 i V8 nie różnią się od siebie w żaden sposób. Wskazówką co do tego, jaki silnik pracuje pod maską, jest jedynie znaczek "V8" na przednim błotniku oraz cztery końcówki wydechu (w W12 są dwie, za to znacznie większe).

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy