Audi TT z nowym silnikiem
Do gamy coupe Audi dołącza najsłabsza jednostka benzynowa
Obecnie rolę podstawowego silnika benzynowego odgrywa 230-konne, 2-litrowe TFSI rozpędzające TT do 100 km/h w równe 6 sekund. Jeśli jednak ktoś nie potrzebuje aż tak dobrych osiągów, to będzie mógł niebawem zamówić trochę słabszą wersję.
Od lipca rolę bazowej jednostki benzynowej przejmie dobrze znany silnik 1.8 TFSI o mocy 180 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 250 Nm. Będzie on dostępny z napędem na przednie koła i manualną lub dwusprzęgłową przekładnią (obie sześciobiegowe).
Audi TT z nowym silnikiem rozpędza się do 100 km/h w 6,9 s, a ze skrzynią automatyczną trwa to o 0,1 s dłużej. 180-konna jednostka pojawi się również w odmianie Roadster, której sprint do "setki" z przekładnią manualną, zajmuje 7,2 s. Prędkość maksymalna tych wersji to odpowiednio 241 i 237 km/h.
Jeśli ktoś przywiązuje wagę do zużycia paliwa w sportowym coupe, to ucieszy się, że średnie spalanie może wynieść nawet 7 l/100 km. Skoro już mowa o oszczędzaniu, to Audi TT 1.8 TFSI będzie naturalnie najtańszą odmianą tego modelu. Nie znamy jeszcze polskich cen, ale w Niemczech jest ona o 2900 euro tańsza od wersji 2.0 TFSI (ta kosztuje u nas 159 200 zł).