Audi TT Offroad Concept w Pekinie

Podczas rozpoczynających się właśnie targów motoryzacyjnych w Pekinie debiutuje koncepcyjne Audi TT Offroad. To zapowiedź poszerzenia rodziny TT o nowe modele - w tym przypadku o dynamicznie stylizowanego crossovera.

Zgodnie z nazwą, stylizacja prototypu nawiązuje do nowej "TT". To samo drapieżne spojrzenie, łukowata linia dachu i utrzymany w sportowym klimacie kokpit uzupełnia jednak dodatkowa para drzwi i znacznie wyższy prześwit.

Audi TT Offroad ma wymiary podobne do kompaktowego Q3 - mierzy 439 cm długości, 185 cm szerokości, a jego rozstaw osi wynosi 263 cm. Wyjątkiem jest wysokość karoserii - 153 cm to aż o 8 cm mniej od Q3. Wykonane z aluminium nadwozie opiera się na kołach z 21-calowymi obręczami i ogumieniem w rozmiarze 255/40.

Reklama

Stosunkowo niewielkie auto ma jednak wielkie serce. Do jego napędu służy hybrydowy zespół napędowy, złożony z 2-litrowego, turbodoładowanego silnika benzynowego TFSI o mocy 292 KM i 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego oraz dwóch jednostek elektrycznych - jednej z przodu (54 KM i 220 Nm), a drugiej z tyłu (115 KM i 270 Nm). Razem daje to imponującą moc 408 KM i nie mniej imponujący maksymalny moment obrotowy o wartości 650 Nm. Ten ostatni trafia do kół obu osi za pośrednictwem zautomatyzowanej przekładni dwusprzęgłowej o 6 przełożeniach.

Ponieważ TT Offroad może przemieszczać się tylko z pomocą silników elektrycznych (jednorazowo do 50 km, prędkość ograniczona do 130 km/h), jego średnie zużycie paliwa na dystansie 100 km wynosi jedynie 1,9 l/100 km. Przy wykorzystaniu pełni możliwości hybrydowego napędu sprint do "setki" zajmuje 5,2 s, a wskazówka prędkościomierza zatrzymuje się na 250 km/h.

Audi zdradza, że rozkład mas prototypu wynosi 54:46, nie podaje jednak jego ciężaru. Nie wiadomo też, ile trwa "tankowanie" akumulatorów. Wiadomo natomiast, że można ładować je zarówno bezprzewodowo, jak i za pomocą kabla. Obie czynności zajmują tyle samo czasu.

Czy 4-drzwiowa "TT" trafi do produkcji? Przedstawiciele Audi są powściągliwi, ale nie mówią "nie". - Prototyp pozwala zobaczyć, jak możemy sobie wyobrazić nowy model z przyszłej rodziny TT. Łączy one sportowe geny TT z siłą kompaktowego SUV-a Audi - powiedział prof. Ulrich Hackenberg, członek zarządu niemieckiej marki.

msob

Używane Audi TT (2006-) - OPINIE O SAMOCHODACH

Pół miliona Audi TT. Limitowana edycja TTS competition - ZDJĘCIA

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy