Acura TLX - dwa w jednym
Acura pokazała w Detroit prototyp modelu TLX, który zastąpi dwa oferowane dotychczas modele: TSX oraz TL.
TLX to kolejny odcinek rynkowej ofensywy Acury. Auto będzie konkurować w USA m.in. z Audi A4, BMW serii 3 i Mercedesem klasy C, a przede wszystkim z Lexusem IS. Do Lexusów nawiązuje zresztą stylizacja prototypu - zwłaszcza, gdy spojrzeć na charakterystyczną linię bocznych okien.
TLX zastąpi jednocześnie dwa modele: popularną swego czasu limuzynę TL oraz mniejszego TSX-a, bazującego na europejskiej Hondzie Accord. Zmiany w ofercie Acury mają pomóc zatrzeć wspomnienia po niespójnej ofercie i radykalnych zmianach w stylizacji. Krytycznym momentem było wprowadzenie w 2009 roku sportowego crossovera ZDX, który w przeciwieństwie do Infiniti FX oraz BMW X6 nie zrobił w USA rynkowej kariery.
TLX jest krótszy od TL-a, zachował jednak ten sam rozstaw osi - ma 483 cm długości i 277,6 cm między osiami. Do napędu wersji seryjnej ma posłużyć jeden z dwóch silników benzynowych: 4-cylindrowy, o pojemności 2,4 litra (nowa konstrukcja z bezpośrednim wtryskiem), połączony z 8-biegową przekładnią zautomatyzowaną, lub 3,5-litrowa jednostka V6 z systemem odłączania połowy cylindrów, współpracująca z automatem o 9 przełożeniach. Oba warianty otrzymają układ czterech kół skrętnych, a mocniejszy na życzenie będzie dostępny także z nową generacją napędu na obie osie. Jego konstrukcja jest o 25 proc. lżejsza od stosowanej obecnie.
Lista wyposażenia ma obejmować m.in. w pełni LED-owe przednie lampy, pakiet asystentów wspomagających bezpieczeństwo oraz nagłośnienie Bose z funkcją redukcji szumów (system audio emituje przez głośniki dźwięki maskujące niepożądany hałas).
TLX jeszcze w tym roku dołączy do oferowanych już na północnoamerykańskim rynku nowych modeli Acury: kompaktowego sedana ILX, bazującego na Hondzie Civic, limuzyny klasy wyższej RLX oraz SUV-a klasy wyższej MDX.
msob