240-konna Giulietta QV

Z okazji 60. urodzin modelu Giulietta Alfa Romeo zaprezentuje w Genewie odświeżoną Giuliettę Quadrifoglio Verde.

Pod maską Giulietty QV nadal będzie pracować 1,75-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy. Po wymianie bloku na całkowicie aluminiowy, oraz zmianach w układzie dolotowym i wydechowym generuje on moc 240 KM przy 6000 obr./min zamiast dotychczasowych 235 KM przy 5500 obr./min. Maksymalny moment obrotowy pozostał bez zmian - wynosi 340 Nm, jest za to osiągany w szerszym zakresie obrotów (2100-4000 obr./min; poprzednio - 1900 obr./min).

Zamiast 6-biegowej skrzyni manualnej Giulietta QV otrzyma dwusprzęgłową przekładnię zautomatyzowaną TCT - również o 6 przełożeniach.

Reklama

Po zmianach sprint do "setki" będzie zajmować Alfie 6,6 zamiast 6,8 s; jej prędkość maksymalna nadal wynosi 240 km/h. Dla porównania, 230-konny Golf GTI Performance ze skrzynią DSG przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,4 s i osiąga prędkość maksymalną 248 km/h.

Zakres modyfikacji Giulietty nadwozia jest niewielki - rury wydechowe zmieniono na większe, a pod 17- lub 18-calowymi felgami kryją się nowe tarcze hamulcowe Brembo o średnicy 320 mm oraz 4-tłoczkowe zaciski w czerwonym kolorze. Nowością jest też antracytowe wykończenie takich elementów jak lusterka, osłona chłodnicy, klamki czy światła przeciwmgielne.

We wnętrzu znajdziemy przeprojektowany panel środkowy, fotele obite alcantarą, kierownicę obszytą białymi nićmi oraz skórę z zielonymi szwami na skrzyni biegów i hamulcu ręcznym.

Wisienką na torcie jubilata jest specjalna edycja "Launch Edition", limitowana do 500 sztuk. Jej wyróżnikiem są spojlery i lusterka z włókna węglowego oraz 18-calowe pięcioramienne felgi. Limitowana seria będzie oferowana w 3 kolorach do wyboru: czerwonym Alfa Red, czerwonym Competizione Red i matowoszarym Magnesio Grey.

Mateusz Struk

Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB z instalacją LPG - TEST

Alfa Romeo Giulietta QV, Ford Focus ST - PORÓWNANIE

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy