2013: najpopularniejsze auta w Europie

W ubiegłym roku zarejestrowano na Starym Kontynencie 12 308 215 nowych aut, o 1,8 proc. mniej niż przed rokiem. Mimo że w ostatnich miesiącach notowano stabilne wzrosty, dotkliwych spadków z pierwszego półrocza nie udało się odrobić.

Choć zeszłoroczny wynik jest najsłabszy od 1995 roku. Poza Wielką Brytanią (2,26 mln, +10,8 proc.) i stymulowanym dopłatami rynkiem hiszpańskim (723 tys., +3,3 proc.), w większości dużych krajów europejskich nastąpiły spadki sprzedaży (Niemcy: 2,95 mln, -4,2 proc.; Francja: 1,79 mln, -5,7 proc.; Włochy: 1,3 mln, -7,1 proc.). W Polsce w ubiegłym roku zarejestrowano 289 tys. nowych samochodów, o 6,3 proc. więcej niż w 2012.

Rejestracje nowych samochodów w Europie: marki

Większość producentów odnotowała w ubiegłym roku na Starym Kontynencie niewielkie spadki sprzedaży. Oplowi dzięki nowemu Adamowi udało się zachować wynik z ubiegłego roku, Mercedes jako jedyny z niemieckiej "wielkiej trójki" zwiększył liczbę dostarczonych aut, a Dacia i Mazda mają za sobą imponujące, około 20-proc. wzrosty. Bardzo słabo wypadł Chevrolet (-17,5 proc.) oraz Alfa Romeo (64,4 tys. aut), która uplasowała się za Lancią i... Smartem.

Reklama
  • Volkswagen: 1,548 mln (-0,8 proc.)
  • Ford: 902,9 tys. (-3,6 proc.)
  • Opel/Vauxhall: 825 tys. (-1,5 proc.)
  • Renault: 801,6 tys. (-1,5 proc.)
  • Peugeot: 740,4 tys. (-6,7 proc.)
  • Audi: 693,1 tys. (-3,7 proc.)
  • BMW: 640,5 tys. (-0,1 proc.)
  • Mercedes: 617,2 tys. (+5,2 proc.)
  • Citroen: 601,7 tys. (-10,5 proc.)
  • Fiat: 572,7 tys. (-1,6 proc.)
  • Toyota: 518,5 tys. (+0,4 proc.)
  • Skoda: 508,7 tys. (+3,7 proc.)
  • Hyundai: 422,9 tys. (-2,7 proc.)
  • Nissan: 422,2 tys. (-2,5 proc.)
  • Kia: 338 tys. (+0,1 proc.)
  • Seat: 288,6 (+11,0 proc.)
  • Dacia: 294,4 tys. (+22,8 proc.)
  • Volvo: 230,3 tys. (-0,4 proc.)
  • Mini: 154 tys. (-2,7 proc.)
  • Suzuki: 152,3 tys. (-1,7 proc.)
  • Mazda: 147,3 tys. (+17,9 proc.)
  • Chevrolet: 143,3 tys. (-17,5 proc.)
  • Honda: 139,7 tys. (-1,1 proc.)
  • Land Rover: 108,8 tys. (+8,0 proc.)
  • Mitsubishi: 81,3 tys. (+4,9 proc.)
  • Lancia/Chrysler: 74,8 tys. (-20,1 proc.)
  • Smart: 65,4 tys. (-6,5 proc.)
  • Alfa Romeo: 64,4 tys. (-28,4 proc.)
  • Jaguar: 27,4 tys. (+15,7 proc.)
  • Jeep: 24,3 tys. (-14,0 proc.)
  • Lexus: 23,5 tys. (-11,7 proc.)

Rejestracje nowych samochodów w Europie: 20 najpopularniejszych modeli (ACEA)

W czołówce ubiegłorocznego rankingu najpopularniejszych nowych aut na Starym Kontynencie bez zmian - Golf i długo, długo nic. Spektakularny awans zaliczył Peugeot 208, BMW serii 3 oraz Audi A3, a Fiat 500 nieznacznie wyprzedził Pandę. To jednak wystarczyło, by zakwalifikował się do pierwszej 10. Wypadły z niej natomiast m.in. VW Passat oraz Renault Megane.

  1. Volkswagen Golf: 460,8 tys. (2012: miejsce 1.)
  2. Ford Fiesta: 275,6 tys. (2012: miejsce 2.)
  3. Volkswagen Polo: 262,4 tys. (2012: miejsce 3.)
  4. Renault Clio: 260,5 tys. (2012: miejsce 4.)
  5. Ford Focus: 223,1 tys. (2012: miejsce 5.)
  6. Peugeot 208: 211,5 tys. (2012: miejsce 13.)
  7. BMW serii 3: 195,5 tys. (2012: miejsce 10.)
  8. Audi A3: 167,9 tys. (2012: miejsce 22.)
  9. Skoda Octavia: 167,5 tys. (2012: miejsce 12.)
  10. Fiat 500: 159,3 tys. (2012: miejsce 18.)
  11. Volkswagen Passat: 157,3 tys. (2012: miejsce 7.)
  12. Opel Corsa: 156,5 tys. (2012: miejsce 9.)
  13. Fiat Panda: 152,2 tys. (2012: miejsce 8.)
  14. BMW serii 1: 148,4 tys. (2012: miejsce 15.)
  15. Volkswagen Tiguan: 144,3 tys. (2012: miejsce 17.)
  16. Renault Megane: 143,3 tys. (2012: miejsce 6.)
  17. Mercedes klasy A: 131,8 tys. (2012: miejsce 44.)
  18. Opel Astra: 130,7 tys. (2012: miejsce 11.)
  19. Skoda Fabia: 129,5 tys. (2012: miejsce 19.)
  20. Volkswagen up!: 128,4 tys. (2012: miejsce 27.)

Sprzedaż nowych samochodów w Europie: 10 najpopularniejszych modeli (JATO)

  1. Volkswagen Golf: 470,3 tys. (+8,9 proc.)
  2. Ford Fiesta: 293,7 tys. (-4,1 proc.)
  3. Renault Clio: 287,1 tys. (+17,6 proc.)
  4. Volkswagen Polo: 267 tys. (-7,2 proc.)
  5. Opel/Vauxhall Corsa: 239,8 tys. (-9,5 proc.)
  6. Peugeot 208: 239,1 tys. (+49,3 proc.)
  7. Ford Focus: 224,2 tys. (-7,2 proc.)
  8. Nissan Qashqai: 202,6 tys. (-2,6 proc.)
  9. BMW serii 3: 201,2 tys. (+14,8 proc.)
  10. Opel/Vauxhall Astra: 194,7 tys. (-15,4 proc.)


msob, źródło: ACEA/JATO, oprac. własne

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy