Rajd Żubrów 2013. Zasada znowu triumfuje!

Tradycji stało się zadość. Kolejna, 47. już edycja Rajdu Żubrów zakończyła się zwycięstwem Sobiesława Zasady.

Tym razem ten znakomity kierowca zasiadł za kierownicą prawdziwego potwora - mercedesa ze stajni AMG, czyli modelu A 45 AMG 4MATIC. "Sobek", który za pilota miał wnuka, Artura Chwista, znakomicie radził sobie z autem wyposażonym w najmocniejszą 4-cylindrową jednostkę na świecie pod względem mocy uzyskanej z jednego litra pojemności (180 KM). 2-litrowy, turbodoładowany silnik tego auta generuje 360 KM mocy i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Drugie miejsce w klasyfikacji generalnej zajęła załoga Romuald Chałas - Maciej Chałas (Mitsubishi Lancer Evo IX), a trzecie team Ryszard Adamek - Filip Stopa (Subaru Impreza.

W grupie 2, w której startowali byli zawodnicy i działacze sportu samochodowego (którzy ukończyli 40. rok życia) wygrała załoga Andrzej Lenczewski - Oskar Langler (Subaru Impreza) przed Wojciechem i Piotrem Kowalczykami (Nissan GTR) i załogą Stanisław Postawka - Anna Postawka (Subaru Impreza).

W grupie 3, w której uczestnicy startowali na samochodach wyprodukowanych do 31grudnia 1988 r., triumfowała załoga Piotr Szafrański - Zbigniew Niebrzydowski (Porsche 911) przed teamem Piotr Dąbrowski - Andrzej Machudera (Porsche 911) i załogą Arkadiusz Kula - Magda Wilk (Alfa Romeo GTV 2000).

Wśród dziennikarzy najszybsza okazała się załoga Classic Auto: Piotr Życzyński - Karlina Woźnica (BMW 2002).

Reklama

Ozdobą tegorocznej edycji były trzy Mercedesy SLC 500. Jednym z nich, w 300-konnej wersji Dakar Edition, jechała załoga INTERIA.PL: Jacek Jurecki - Arkadiusz Raszewski, i to oni wygrali klasyfikację Pucharu Mercedesa. Lepsze czasy uzyskiwała wprawdzie załoga Top Gear: Szymon Sołtysik - Szczepan Mroczek, ale awaria samochodu spowodowała, że za spóźnienie naliczono im punkty karne, co zepchnęło ich na drugie miejsce.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy