Jerzy Dudek za kierownicą wyścigowego golfa
Czwartkowymi treningami rozpoczął się na torze w Poznaniu wyścigowy weekend z Volkswagen Castrol Cup.
Już podczas pierwszych przejazdów nie obyło się bez wypadków - swojego golfa rozbił Niemiec Martin Wirkijowski, który przed starem mówił nam, że w wyścigach trzeba używać głowy! Prawdopodobnie zapomniał o tej zasadzie.
Kraksa Martina nieco ostudziła zapał innych zawodników do szarżowania. Kolejna sesja treningowa obyła się już bez żadnych incydentów. Niestety popołudniowa znowu była pechowa dla jednego zawodnika, tym razem dla Chorwata Strahinja Ivosevica, który po rolowaniu jazdę zakończył na barierce.
Zgodnie z przewidywaniami jak na razie najszybsi są Robertas Kupcikas i Mateusz Lisowski, którzy na zmianę osiągali najlepsze czasy. W ścisłej czołówce są również Jakub Litwin, Rasmus Marthen, Maciej Steinhof, Adam Rzepecki, i Łukasz Tyszkiewicz.
W dwóch pierwszych wyścigach sezonu wystartuje 23 zawodników obu płci, a także dwóch gościnnie występujących VIP Drivers. Na starcie zobaczymy zawodników z 8 krajów w tym 13 Polaków. Gościnnie wystartują Jerzy Dudek - były bramkarz reprezentacji Polski w piłce nożnej, zawodnik takich klubów jak Real Madryt, Liverpool FC czy Feyenord Rotterdam oraz Jacek Jurecki z INTERIA.PL.
Areną zmagań pierwszej rundy Volkswagen Castrol Cup będzie Tor Poznań. Obiekt oficjalnie otwarty został w 1977 roku. Długość jednego okrążenia wynosi 4.083m, a najdłuższa prosta 560 m. Rekordzistą toru, który posiada łącznie 14 zakrętów (w tym 5 lewych i 9 prawych) jest Thomas Kostka (Czechy), który 29 maja 2011 roku swoim Mercedesem Benz C-klasse DTM osiągnął czas 1 min 24,01 s. W trakcie weekendu goszczącego Volkswagen Castrol Cup na torze rozegrane zostaną także m.in. wyścigi serii Porsche GT3.
Pierwsze kwalifikacje Volkswagen Castrol Cup rozpoczną się w piątek 12 kwietnia o godz. 17.05. To one zdecydują o kolejności w jakiej ustawią się zawodnicy do pierwszego sobotniego wyścigu, który rozpocznie się o godz. 12.15. Drugi wyścig rozegrany będzie cztery godziny później, o godz. 16.15.
Silnik wyścigowego Golfa dysponuje mocą 260 KM. Można będzie ją zwiększyć o dodatkowe 50 KM poprzez zastosowanie systemu Push - to - Pass. System pozwoli zawodnikom na częstszą walkę o pozycje, a widowisku doda emocji. Zasady używania Push - to - Pass będą zmienne w zależności od toru, na którym rozgrywane będą zawody. Na Torze Poznań będzie go można użyć 19 razy podczas każdego wyścigu na 10 sekund, z przerwą wynoszącą również 10 sekund.
Caddy Sport to koncepcyjny samochód stworzony przez fabrykę Volkswagen Poznań. Niepozorny, z daleka niczym nie różniący się od seryjnego Caddy Furgon, ma pod maską moc 235 KM. Został zbudowany przez dział organizacji pilotażowej, gdzie seryjne wnętrze zostało odciążone i przystosowane do jazdy po torze. Seryjny silnik został zastąpiony jednostką 2.0 TSI, której moment obrotowy wynosi 350 Nm co sprawia, że samochód do setki przyspiesza w 6,5 s. Maksymalna prędkość, jaką może osiągnąć ten ważący zaledwie 1414 kg furgon, to 250 km/h. Przy tak doskonałych wartościach, Caddy ten wciąż pozostaje samochodem użytkowym.