Nowa dacia logan jak golf! Będzie kolejny hit z Rumunii?

Na kilka dni przed oficjalnym debiutem na Paris Motor Show, Dacia ujawniła zdjęcia nowych logana i sandero. Wygląda na to, że Rumuni szykują się na walkę z... golfem!

Nowe auta zjednywać mają sobie klientów nie tylko ceną - firma odchodzi od topornej urody poprzedników.

Zupełnie inny jest m.in. pas przedni - samochody otrzymały dużą, chromowaną osłonę chłodnicy i kanciaste reflektory przypominające te, jakie spotkać można w nowym golfie czy skodzie rapid.

Takie akcenty, jak np. mocno zarysowane kształty zderzaków czy chromowane obwódki osadzonych w głębokich tubach zegarów sugerują, że Dacia będzie chciała zainteresować swoimi nowymi produktami również młodszą, z natury bardziej "dynamiczną", klientelę.

Reklama

Co ważne, zmiany nie ograniczyły się jedynie do wyglądu zewnętrznego. Od podstaw nakreślono również projekt wnętrza. Kanciaste kształty poprzedników ustąpiły miejsca owalom, do lamusa odszedł tandetny plastik czy ordynarna, tkwiąca w połowie lat dziewięćdziesiątych, maskownica airbagu pasażera.

Na środku konsoli centralnej - podobnie jak np. w modelu lodgy - wygospodarowano miejsce na ciekłokrystaliczny ekran opcjonalnego systemu nawigacji zintegrowanego z zestawem głośnomówiącym.

Czerń kokpitu rozweselać mają (najpewniej opcjonalne) chromowane akcenty - obwódki zegarów i nawiewów oraz lewarek zmiany biegów i uchwyty drzwiowe.

Wyposażenie będzie zapewne mocno zróżnicowane, w zależności od wersji. Najtańsze logany I generacji, które sprzedawano w Polsce pozbawione były nawet wspomagania kierownicy, a także klimatyzacji czy elektrycznego sterowanie lusterek, a więc elementów, które nie są fanaberią, ale po prostu znacznie ułatwiają życie.

Producent skrzętnie strzeże danych technicznych, ale jest niemal pewne, że paleta jednostek napędowych logana i sandero poszerzy się o nowy trzycylindrowy silnik Renault o pojemności zaledwie 0,9 l i mocy około 90 KM.

Wszystko wskazuje też na to, że w ofercie pozostaną dotychczasowe jednostki - benzynowy 1,6 l oraz wysokoprężny 1,5 l dCi.

Premiera nowych dacii logan i sandero zaplanowana została na 27 września. Światowy debiut odbędzie się podczas dni prasowych salonu samochodowego w Paryżu.

Niewykluczone, że pierwsze nowe logany i sandero pojawią się w salonach Dacii jeszcze przed końcem roku.

Co ważne, wszystko wskazuje na to, że ten pierwszy nie będzie już występował w odmianie MCV - po wprowadzeniu do produkcji użytkowego dokkera, tego typu auto nie ma po prostu racji bytu, chociaż trzeba przyznać, że samochód oparty na pierwszej generacji był chyba największym i najtańszym kombi na rynku.

Zaprezentowana po raz pierwszy w 2004 roku dacia logan odniosła ogromny międzynarodowy sukces. Samochody produkowane są aż w dziewięciu fabrykach (m.in. w Brazylii, Kolumbii, Iranie czy Rosji) i oferowane na przeszło pięćdziesięciu rynkach całego świata. Do tej pory nabywców znalazło już ponad 2,5 mln loganów.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy