Jeep

Jeep Grand Cherokee. Gama i wyposażenie

​Jednym ze sposobów producentów samochodów na zadowolenie klientów jest tzw. personalizacja. W skrócie chodzi o to, by osoba kupująca mogła tak skonfigurować samochód, by spełniał wszystkie jej potrzeby, a jednocześnie mógł być niemal niepowtarzalnym egzemplarzem.

Nie inaczej jest w przypadku Jeepa Grand Cherokee. W przypadku tego pojazdu wybór opcji jest bardzo szeroki.

Zacznijmy może od sprawy najbardziej oczywistej, czyli silnika. Grand Cherokee może być napędzany silnikiem 3.0 CRD o mocy 190 lub 250 KM, a także jednostką benzynową 3.6 V6 o mocy 286 KM. Ponadto dostępne są silniki V8 o pojemności 5.7 i mocy 352 KM oraz 6.4 i mocy 468 KM (SRT). Wszystkie Jeepy posiadają automatyczną skrzynię ośmiobiegową i tutaj możliwości manewru nie ma.

Wszystkie samochody mają również napęd wszystkich kół, ale... diabeł tkwi w szczegółach. W wersji wysokoprężnej o mocy 190 KM i samochodach z benzynowym silnikiem V6 stosowany jest napęd Quadra-Trac II, natomiast w dysponujących wysokimi osiągami wariantach z jednostkami V8 i w 250-konnym dieslu - Quadra-Drive II. Dodatkowo zaś w topowej, sportowej wersji SRT zastosowano napęd Quadra-Trac z rozdziałem momentu obrotowego, zależnym od wybranego trybu jazdy i faworyzującym tylną oś.

Reklama

Różnice między napędami mogą być naprawdę duże. Przykładowo w Grand Cherokee SRT napęd 4x4 posiada tryby pracy Tor, Sport, Auto, Śnieg i Holowanie, z kolei systemy Quadra-Trac II i Quadra-Drive II mają więcej możliwości terenowych (tryby: Auto, Śnieg, Piasek, Błoto, Skały).

Jeśli ktoś szuka samochodu, którym zamierza pokonywać bezdroża powinien wybrać pneumatyczne zawieszenie o regulowanej wysokości. Dzięki niemu prześwit można zwiększyć z ok. 22 do 29 centymetrów, co znacząco poprawia właściwości terenowe. System ten posiada również możliwość opuszczenie poniżej poziomu standardowego, co ułatwia zajmowanie miejsca we wnętrzu. Wówczas prześwit wynosi 16,5 cm, co oznacza, że pomiędzy skrajny położeniami zawieszenia jest około 12 cm różnicy! To naprawdę świetny wynik.

Jeep Grand Cherokee dostępny jest w kilku wersjach wyposażeniowych: Laredo, Limited, Overland, Summit oraz sportowej, dostępnej wyłącznie z najmocniejszym silnikiem - SRT. Do tego czasowo dochodzą oferty samochodów w wersjach limitowanych.

Różnice między wersjami sprawdzają się głównie do wyposażenia, dodatkowo w poszczególnych wersjach zamówić można dodatkowe pakiety wyposażenia.

Ale to nie koniec. Każdy z kupujących może bowiem dopasować zamawiany egzemplarz pod względem stylizacji do własnych oczekiwań. Wybierać można nie tylko kolor nadwozia, ale wzór i rozmiar felg, fakturę i kolor tapicerki foteli czy barwę wykończenia wnętrza. Na koniec wymarzony samochód można uzupełnić szeregiem mniej lub bardziej widocznych akcesoriów.

Cały proces zamawiania i zestawiania samochodu znakomicie ułatwia umieszczony na stronach Jeepa konfigurator, który nie tylko na bieżąco liczy cenę, ale również na bieżąco wizualizuje wszystkie pakiety czy zmiany wprowadzone przez użytkownika.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Jeep Grand Cherokee
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy