Szereg nowych i lepszych hybryd plug-in od BMW

BMW konsekwentnie elektryfikuje swoją ofertę napędów.

Najnowsze hybrydy plug-in tej marki zostały zaprezentowane podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie 2019.

Światowa premiera: BMW X3 xDrive30e z napędem hybrydowym plug-in

W grudniu 2019 roku BMW rozpocznie produkcję kolejnego SAV-a z napędem hybrydowym typu plug-in, rozszerzając paletę pojazdów z napędem elektrycznym. BMW X3 xDrive30e, które debiutuje w Genewie, łączy w sobie wszechstronność SAV-a średniej klasy premium z najnowszą technologią BMW eDrive. Połączenie mocnych parametrów, sportowych osiągów i napędu na cztery koła BMW xDrive - aktywnego także podczas jazdy całkowicie elektrycznej - gwarantuje wyjątkowo niskie zużycie paliwa i poziom emisji spalin.

Reklama

Akumulator wyprodukowany przy wykorzystaniu najnowocześniejszej technologii zapewnia BMW X3 xDrive30e zasięg jazdy na napędzie elektrycznym do 50 km.

Napęd hybrydowy typu plug-in w BMW X3 xDrive30e obejmuje 4-cylindrowy silnik benzynowy w technologii BMW TwinPower Turbo oraz silnik elektryczny. Obie jednostki napędowe przekazują moc poprzez 8-stopniową skrzynię biegów Steptronic oraz inteligentny system napędu na cztery koła. Łączna moc obu napędów wynosi 185 kW (252 KM), jednak można ją doraźnie zwiększyć o dodatkowe 30 kW (41 KM) poprzez wykorzystanie szczytowej mocy silnika elektrycznego. BMW X3 xDrive30e przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,5 sekundy.

Najnowsze BMW z napędem hybrydowym plug-in jest wyposażone w akumulator litowo-jonowy umieszczony pod tylną kanapą w celu optymalizacji przestrzeni. Przy pojemności bagażnika wynoszącej 450 litrów możliwości transportowe BMW X3 xDrive30e są analogiczne do modeli wyposażonych w silnik konwencjonalny.

Inne światowe premiery w Genewie: BMW 330e Limuzyna, BMW X5 xDrive45e i modele nowego BMW serii 7 z napędem hybrydowym plug-in

W Genewie BMW prezentuje również drugą generację hybrydowych modeli plug-in w aż trzech klasach pojazdów.

W BMW 330e zwiększono zasięg jazdy na napędzie elektrycznym w porównaniu z poprzednikiem o około 50%, do maksymalnie 60 km. Łączna moc napędu hybrydowego plug-in wynosi 185 kW (252 KM), jednak przewidziano także możliwość jej doraźnego zwiększenia o dodatkowe 30 kW (41 KM) dzięki dostępnej w wyposażeniu standardowym funkcji XtraBoost. W efekcie nowe BMW 330e rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6 sekund.

Nowe BMW X5 xDrive45e jest teraz wyposażone w 6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy oraz silnik elektryczny. Moc tego układu wynosi 290 kW (394 KM). Aby przyspieszyć od 0 do 100 km/h, ten SAV potrzebuje 5,6 sekundy. Zasięg elektryczny wynosi obecnie ok. 80 km, czyli prawie trzy razy więcej niż u poprzednika. Oznacza to, że przy codziennych dojazdach do pracy można z łatwością korzystać wyłącznie z napędu elektrycznego, redukując do zera lokalne emisje. Dzięki 69-litrowemu zbiornikowi paliwa BMW X5 xDrive45e sprawdza się również na długich dystansach.

Przestrzeń bagażowa o pojemności od 500 do aż 1716 litrów jest tylko nieznacznie mniejsza niż w wersjach SAV-a wyposażonych w silnik konwencjonalny. Inteligentny system napędu na cztery koła BMW xDrive przenosi moc obu jednostek napędowych na wszystkie koła.

W BMW serii 7 z napędem hybrydowym plug-in zasięg na napędzie elektrycznym został zwiększony o prawie 30 procent w stosunku do poprzednich modeli - aktualnie wynosi od 50 do 58 km. Paleta modeli obejmuje BMW 745e, długa wersja BMW 745Le i BMW 530i xDrive o wydłużonym rozstawie osi, wyposażone w inteligentny napęd na cztery koła. Układ napędowy obejmuje 6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy oraz silnik elektryczny. Ustawiając przełącznik właściwości jezdnych w trybie SPORT, kierowca uzyskuje dostęp do mocy rzędu 290 kW (394 KM). BMW 745e przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,2 sekundy, a BMW 745Le w 5,3 sekundy. Z kolei BMW 745Le xDrive osiąga 100 km/h w 5,1 sekundy.

BMW 530e i BMW 225xe Active Tourer z udoskonalonym akumulatorem litowo-jonowym i zwiększonym zasięgiem na napędzie elektrycznym

Dzięki najnowszym osiągnięciom w dziedzinie technologii ogniw akumulatorowych udało się również rozszerzyć możliwości jazdy bez lokalnych emisji w modelach hybrydowych typu plug-in BMW serii 5 i BMW serii 2. Pomimo niezmienionych wymiarów nowy akumulator litowo-jonowy ma teraz zwiększoną pojemność (z 9,2 do 12,0 kWh). Oznacza to wzrost zasięgu elektrycznego o ponad 30% do 64 km. Docelowo do oferty dołączy jeszcze jeden wariant modelu: BMW 530e xDrive z napędem na cztery koła trafi do salonów w lipcu 2019 roku. W modelu przewidziano zasięg na napędzie elektrycznym do 57 kilometrów.

W BMW 225xe Active Tourer zasięg elektryczny wzrósł o ponad 25 procent, do 47 km. Akumulator litowo-jonowy ma takie same wymiary jak wcześniej, jednak jego całkowita pojemność została zwiększona z 7,7 do 9,7 kWh. BMW 225xe Active Tourer posiada napęd na cztery koła.


INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama