Tak wygląda jaguar XF sportbrake. Wyłącznie z dieslem!

Przed premierą auta w Genewie, Jaguar opublikował właśnie pierwsze oficjalne zdjęcia modelu XF sportbrake - czyli kombi.

Chociaż XF dostępny jest w ofercie brytyjskiej marki od 2008 roku, przedstawiciele Jaguara dopiero teraz postanowili wzbogacić linię modelową auta o pojazd z większym bagażnikiem.

Nowy model jest dłuższy od sedana zaledwie o 5 mm i o 75 kg cięższy. Dzięki wysoko poprowadzonej linii dachu, dla pasażerów tylnej kanapy udało się wygospodarować dodatkowe 5 cm miejsca nad głową.

Auto pochwalić się może bagażnikiem o pojemności 550 litrów, który - po złożeniu dzielonych oparć tylnej kanapy (w stosunku 40:60) powiększyć można do 1675 litrów. Uzyskuje się wówczas powierzchnie zdolną pomieścić pakunki o maksymalnej długości 1 970 mm i szerokości 1,06 m. Bagażnik wyposażono w dwie aluminiowe szyny pozwalające odpowiednio klinować przewożone przedmioty, w jego podłodze wygospodarowano pokaźnych rozmiarów schowek.

Reklama

XF w wersji sportbrake oferowany będzie wyłącznie z wysokoprężnymi jednostkami napędowymi. Do wyboru będą: 2,2-litrowy, czterocylindrowy diesel o mocy 204 KM lub większy, podwójnie doładowany, V6 w dwóch wariantach mocy: 240 KM lub 275 KM. Wszystkie wersje silnikowe oferowane będą z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów i napędem na tylną oś.

Samochód trafić ma do - początkowo brytyjskich - salonów Jaguara w trzecim kwartale tego roku. Ceny nie są jeszcze znane, ale można się spodziewać, że podstawowa wersja wyceniona zostanie na ok. 33 tys. funtów (ok. 161 tys. zł).

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Jaguar XF
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy