Nowy mitsubishi outlander. W salonach latem!
Na salonie w Genewie Mitsubishi zaprezentowało oficjalnie nową generację outlandera.
Wnętrze samochodu wykonane ma być z materiałów wysokiej jakości (tapicerowane powierzchnie, miękkie materiały i plastiki, srebrne akcenty, lśniące czarne aplikacje).
Na rynku europejskim nowy outlander będzie oferowany z jednym z dwóch silników: 2,0-litrowym benzynowym typu MIVEC lub wysokoprężnym MIVEC Clean Diesel o pojemności 2,2 litra (z silnikiem 4N14 produkcji Mitsubishi). Auto będzie dostępne nie tylko z napędem na 4 koła, ale również w wersji przednionapędowej. Na 2013 rok zaplanowano debiut outlandera w wersji hybrydowej.
W zależności od konkretnego rynku, modelu, silnika i specyfikacji, dostępny będzie także system Auto Stop & Go oraz sześciostopniowa przekładnia automatyczna.
Wśród wyposażenia znajdziemy m.in. "eco-friendly driving system", który informuje kierowcę, gdy ten jedzie w najbardziej oszczędny sposób. Dzięki temu kierowca może wybrać taki sposób jazdy, który pozwoli mu na maksymalną oszczędność paliwa.
Nowy mistubishi outlander trafi do salonów latem.
W cieniu produkcyjnego modelu wyposażonego w klasyczne silniki spalinowe, debiutuje również nowy outlander z hybrydowym układem napędowym.
Japończycy określają swój pojazd mianem pierwszego auta P-HEV na świecie. Oznacza to, że będzie to pierwsza ładowana bezpośrednio z sieci hybryda, która opracowana została od podstaw jako jedna z wersji napędowych nowego outlandera a nie, jako osobny model. Oznacza to, że samochód zaprojektowany został w taki sposób, by można w nim było zastosować zarówno silniki benzynowe, jak i układ hybrydowy.
Outlander P-HEV napędzany jest dwoma trakcyjnymi motorami elektrycznymi, po jednym na każdą oś pojazdu. Dodatkowo, w aucie zamontowano również silnik spalinowy, który może pełnić funkcję generatora prądu, lub przekazywać moc na koła przednie.
Dzięki takiemu rozwiązaniu kierowca ma do wyboru trzy tryby jazdy - elektryczny, hybrydowy szeregowy i hybrydowy równoległy. W tym pierwszym pracują wyłącznie silniki elektryczne, które dzięki energii zmagazynowanej w akumulatorach zapewniają zasięg 50 km. W drugim, silnik spalinowy pełni jedynie funkcję generatora prądu (wydłużając zasięg) w trzecim wspiera on jeden z motorów elektrycznych napędzających przednią oś (dzięki czemu auto ma może pochwalić się lepszymi osiągami).
Dodatkową zaletą tak zaawansowanych rozwiązań jest możliwość uzyskania 100% momentu obrotowego na kołach już w momencie ruszania, co wynika z charakterystyki pracy silników elektrycznych. Pozwala to na osiąganie przyspieszeń analogicznych do samochodu z silnikiem spalinowym V6 o pojemności skokowej 3,0 l. Daje to również możliwość przejechania bez tankowania ponad 800 km przy emisji CO2 poniżej 50 g/km.