Nowość. Subaru XV, czyli miejski crossover. Wkrótce w salonach

Subaru zamierza włączyć się walkę o kawałek toru zwanego segmentem crossoverów.

Bronią Japończyków ma być nowy model o nazwie XV, to auto ma rywalizować z nissanem qashqai czy mitsubishi ASX. Główną bronią w tej walce ma być oczywiście napęd na wszystkie koła oraz silniki bokser.

Nadwozie XV ma 445 cm długości, 178 cm szerokości i 157 cm wysokości. Kompaktowe rozmiary mają zapewnić łatwość poruszania się w mieście, a wyższe zawieszenie (prześwit to 22 cm) - bezproblemowe pokonywanie krawężników. Pojemność bagażnika to 380 litrów.

W samochodzie znajdziemy oczywiście typowy dla Subaru napęd wszystkich kół Symmetrical-AWD. Natomiast źródłem mocy będzie mógł być jeden z dwóch silników benzynowych (1.4 114 KM, 2.0 150 KM) lub dwulitrowy diesel o mocy 147 KM. Najsłabszy silnik dostępny jest wyłącznie z manualną, pięciobiegową skrzynią biegów. Mocniejsze jednostki współpracują standardowo z przekładniami sześciostopniowymi, a w opcji dostępny jest automat CVT.

Reklama

Co ciekawe, mimo, że w przypadku jednostek o przeciwsobnym układzie cylindrów, jak na razie nie stosuje się zasady downsizingu, to Japończykom udało się uzyskać bardzo dobre wyniku w pomiarowym cyklu zużycia paliwa (również dzięki systemi Start-Stop). W wypadku jednostek benzynowych jest to odpowiednio 6,5 i 6,9 l/100 km, natomiast diesel spalił 5,6 l/100 km. Oczywiście realnie zużycie paliwa będzie znacznie większe.

Subaru XV trafi do salonów na początku przyszłego roku. Ceny nie są jeszcze znane.

Nasz raport z IAA 2011 TUTAJ.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Subaru XV
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy