Wielki powrót tylnego napędu! Przedni jest "dla dziewczynek"?
Świetne informacje dla fanów sportów motorowych! Toyota GT86 CS-R3 pomyślnie przeszła homologację i stała się pierwszą nową "rajdówką" z napędem na tylną oś, jaka otrzymała dopuszczenie FIA w XXI wieku!
Spełnienie wymogów R3 FIA przez samochód tylnonapędowy wymagało dużych nakładów pracy. Kategoria ta jest zdominowana przez auta z napędem na przednią oś. Po otrzymaniu homologacji, GT86 może brać udział w rajdach organizowanych według zasad FIA, w tym w Rajdowych Mistrzostwach Świata (FIA WRC).
Nowy GT86 powraca do znakomitej rajdowej tradycji Toyoty. Zespół Toyota Team Europe odnosił swoje pierwsze sukcesy w latach osiemdziesiątych ubiegłego wieku z tylnonapędową Celiciią Twincam Turbo, która wielokrotnie wygrała Rajd Safari. Zainspirowana tym dziedzictwem Toyota Motorsport GmbH przygotowała swój najnowszy samochód rajdowy z myślą o indywidualnych klientach.
GT86 CS-R3 ma dołączyć do czołówki samochodów R3. CS-R3 napędza dwulitrowy, wolnossący silnik benzynowy typu boxer (konstrukcji Subaru). Aby przystosować go do wymagań przepisów R3, konieczne było zmniejszenie stopnia sprężania w stosunku do stosowanego w samochodach seryjnych. Mimo tego, udało się zwiększyć moc samochodu z 200 KM do 232 KM, a maksymalny moment obrotowy do 235 Nm.
Silnik współpracuje z sześciostopniową sekwencyjną skrzynią biegów firmy Drenth, która przeznaczona jest specjalnie do samochodów z tylnym napędem. Auto otrzymało również mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.
Optymalizacja masy pojazdu dodatkowo poprawiła prowadzenie auta, zmodyfikowano też zawieszenie, hamulce i układ wydechowy. Zgodnie z wymogami FIA Toyota GT86 CS-R3 wyposażona jest w klatkę bezpieczeństwa.
W najbliższych tygodniach, jeszcze przed rozpoczęciem nowego sezonu serii HJS TMG CS-R3 Trophy, GT86 CS-R3 będzie można zobaczyć w akcji na trzech motoryzacyjnych imprezach. W październiku Toyota wystartuje w Rajdzie Trzech Miast w Niemczech (23-24.10). W roli samochodu startowego auto wystąpi na rajdach Baden-Württemberg Rally w Niemczech (9-10.10) i Condroz Rally w Belgii (6-8.11).
Seria 7 rajdów HJS TMG CS-R3 Trophy wchodzi w skład Rajdowych Mistrzostw Niemiec. Została zorganizowana po raz pierwszy w 2015 roku. Uczestnicy otrzymają od organizatorów 5 tys. Euro za każdą rundę, przy zobowiązaniu do udziału w co najmniej trzech następnych sezonach.
Cena nowego GT86 CS-R3 z homologacją i sportowym wyposażeniem uwzględniającym podwozie i silnik po tuningu rozpoczyna się od 84 tys. euro (bez VAT).