Samochody elektryczne

Tesla nie wytrzymała upału. Właściciel nie mógł nic z nią zrobić

Jak się okazuje nie tylko srogie mrozy mogą zaszkodzić układom elektrycznym w nowoczesnych pojazdach. Niedawno przekonał się o tym pewien Teksańczyk, któremu gigantyczne upały uniemożliwiły dostanie się do Tesli.

O tym, że niskie temperatury mają znaczący wpływ na wydajność baterii wiadomo nie od dzisiaj. Jak się jednak okazuje - także skrajne upały mogą przyczynić się do szybszego rozładowania akumulatora. Niedawno przekonał się o tym pewien mieszkaniec amerykańskiego stanu Teksas, który nie mógł otworzyć własnego samochodu.

Nie mógł otworzyć drzwi do Tesli

Dennis Hegstad - właściciel elektrycznej Tesli Model 3 - poinformował w mediach społecznościowych o nietypowym problemie. Na opublikowanym przez mężczyznę materiale wideo widać, jak bezskutecznie próbuje się on dostać do własnego auta.

Reklama

Początkowo właściciel Tesli próbował otworzyć pojazd przy pomocy karty-klucza. Niestety rozwiązanie w żaden sposób nie reagowało i nie komunikowało się z pojazdem. Problem występował także w momencie próby odblokowania zamków w pojeździe przy pomocy aplikacji mobilnej i telefonu.

"Co robisz, gdy jest tak gorąco, że twoja Tesla nie reaguje na aplikację mobilną ani fizyczny klucz?" - zapytał na Twitterze. "Nie mogę otworzyć samochodu ani go uruchomić, aby dotrzeć do punktu ładowania" - dodał.

Przyczyną 12-woltowy akumulator

Jak wynika z postu mężczyzny - pojazd był niedawno ładowany i wciąż dysponował zasięgiem ok. 250 kilometrów. Wszystko jednak wskazuje, że przyczyną problemów był mniejszy 12-woltowy akumulator, który służy do zasilania niektórych funkcji pojazdu, takich jak oświetlenie wnętrza, wycieraczki przedniej szyby i właśnie zamki. Prawdopodobnie bateria rozładowała się z powodu fali upałów, które w ostatnich dniach nawiedziły amerykański stan.

Ostatecznie Hegstad został zmuszony do wydania 200 dolarów na lawetę, którą przetransportował Teslę do serwisu. Wymiana 12-woltowego akumulatora kosztowała go kolejne 117 dolarów. Na szczęście główna litowo-jonowa bateria samochodu pozostała sprawna.

***

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Tesla | akumulator | samochody elektryczne
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy