Polskie drogi

Transport TBM już w Warszawie. Gdzie pojedzie dalej i jakie będą utrudnienia?

Kolumna przewożąca maszynę TBM, mającą wydrążyć tunel drogi S19 Rzeszów-Babica, przejechała już ulicami Warszawy i obecnie trwa jej postój. GDDKiA podała jak będzie wyglądał dalszy przejazd konwoju oraz gdzie należy spodziewać się utrudnień.

Transport TBM znajduje się teraz w Warszawie

Transport gigantycznej maszyny TBM, która ma wydrążyć tunel na odcinku drogi ekspresowej S19 Rzeszów - Babica w sobotę nad ranem dotarł do węzła Janki na S8. Tam postój kolumny transportowej trwał do godz. 22.00 w sobotę.

W nocy z soboty na niedzielę transport ruszył dalej: drogą ekspresową S8 w kierunku Warszawy i węzła Opacz, następnie drogą ekspresową S2 oraz ulicami Warszawy: Puławską, Pileckiego, Ciszewskiego, Rodowicza Anody, Doliną Służewiecką, Wilanowską i Przyczółkową dotarł do węzła Lubelska na S17. Tam zaplanowano kolejny postój. Pojazdy blokują 2 pasy na S17 na jezdni w kierunku Lublina.

Reklama

Trasa przejazdu TBM w nocy z niedzieli na poniedziałek

W związku z tym spodziewane są utrudnienia w ruchu, a nawet powstanie zatorów. GDDKiA apeluje więc do kierowców o korzystanie z tras alternatywnych. Na węźle Otwock około północy zator drogowy utworzony za kolumną będzie rozładowany z wykorzystaniem ronda węzłowego (pod S17). Z kolei około godziny 1:00 korek będzie rozładowany z wykorzystaniem jezdni zbiorczo-rozprowadzającej na węźle Kołbiel. 45-minutową przerwę (od 2:15 do 3:00) zaplanowano na węźle Lipówki (zamknięty ciąg główny S17 dla maszyny TBM) - ruch pojazdów będzie zapewniony po jezdni zbiorczo-rozprowadzającej obsługującej również MOP Pilawa.

Na obwodnicy Garwolina ok. 4:00 możliwy jest postój kolumny TBM, umożliwiający rozładowanie zatoru w rejonie węzła Garwolin Zachód (dla pojazdów o masie całkowitej do 10 ton jadących w kierunku Lublina zalecany objazd przez Garwolin). Następnie około godziny 4:30 kolumna TBM umożliwi rozładowanie zatoru drogowego w rejonie węzła Górzno, a około 5:30 transport dotrze do MOP Wola Korycka. 

Czeka nas jeszcze trzeci transport TBM

Pierwszy z transportów TBM dotarł na miejsce, czyli na plac budowy w Babicy pod Rzeszowem, 29 listopada. Składał się on z czternastu zestawów podzielonych na trzy konwoje. Do przewozu największych elementów wykorzystane został zestawy o bezprecedensowych wymiarach - szerokość 9 m, długość 74 m i waga ok. 260 ton, co łącznie z ładunkiem dało 500 ton. Składały się one z ciągnika balastowego ciągnącego zestaw, dwóch wielkich platform i drugiego ciągnika balastowego - pchającego, który zamykał zestaw.

Drugi, trwający właśnie transport, przewozi napęd główny maszyny i, tak jak poprzednio, elementy jej obudowy. Największy element tego transportu będzie niewiele węższy od tego z listopadowego konwoju, jednak jego waga będzie wynosiła aż 240 ton. Łącznie waga całego zestawu przewożącego najcięższy ładunek wyniesie 499 ton.

Z kolei trzeci, ostatni  transport ruszy w styczniu, ale przewozić będzie znacznie mniejsze części i składać się będzie z czterech zestawów.

***

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: TBM
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy