Honda Jazz Crosstar – modny i ekologiczny samochód do miasta

Hybrydowy, ekonomiczny, idealny do miasta – taki jest nowy minicrossover Hondy, model Jazz Crosstar. Dwusilnikowy układ napędowyzapewnia płynną jazdę, niską emisję spalin i sporą oszczędność. W dodatku trudno oprzeć się jego urokowi, projektanci postarali się o to, by był naprawdę minimalistyczny i stylowy.

Nowoczesna stylistyka

Jazz Crosstar wygląda jak miejski samochód przyszłości. Jednobryłowe auto ze zintegrowanymi relingami dachowymi i wyrazistym grillem oraz dostępnym opcjonalnie dwukolorowym nadwoziem prezentuje się naprawdę nowocześnie. W dodatku jest miejską odpowiedzią na modę na SUV-y - ten samochód może pochwalić się kompaktowymi gabarytami, a przy tym pozwala kierowcy spojrzeć na jezdnię z góry i ma sporą ładowność, głównie dzięki fotelom Magic Seats, o których więcej powiemy później. Dobrym pomysłem projektantów było wzmocnienie całej konstrukcji, by móc sobie pozwolić na ultracienki słupek A (o połowę węższy niż w poprzednim modelu), który zapewnia panoramiczną widoczność. Ciekawym rozwiązaniem stylistycznym są również eleganckie nakładki na nadkola, z kolei dyskretny spoiler nadaje modelowi sportowego zacięcia.

Reklama

Multimedialne wnętrze

Tymczasem we wnętrzu czeka nas 9-calowy ekran dotykowy wyświetlający najczęściej używane aplikacje, cyfrowe radio DAB, Apple CarPlay ™ (także w wersji bezprzewodowej) i Android Auto. Japoński producent przygotował również własną aplikację My Honda +. Dzięki niej możemy np. sprawdzić stan pojazdu i zlokalizować auto na parkingu. W przypadku awarii pojazdu aplikacja umożliwi skorzystanie z pomocy drogowej Honda Assistance i przekaże serwisowi pomocy drogowej informacje o naszym położeniu. Na wspomnianym ekranie dotykowym możemy również korzystać z usług nawigacyjnych: odszukać najbliższy otwarty sklep bądź restaurację, zaplanować podróż czy sprawdzić historię naszych wcześniejszych wyjazdów. Na wyświetlaczu odtworzymy wideo, otworzymy cyfrową instrukcję obsługi czy zobaczymy raport z elektronicznej kontroli stanu pojazdu. Opcjonalnie możemy również wyposażyć samochód w funkcję Honda Personal Assistant, czyli system łączności obsługiwany głosowo, oraz moduł hot-spot, dzięki którym udostępnimy pasażerom sieć WiFi.

Innowacyjne fotele

Na szczególną uwagę zasługują fotele w modelu Jazz Crosstar. Pokryte są wodoodporną tapicerką, którą niezwykle łatwo wyczyścimy, dzięki czemu nie musimy nieustannie martwić się o jej stan. Poza tym, dzięki szerszym niż standardowe przednim siedzeniom i poprawionemu podparciu lędźwiowemu, samochód jest niezwykle wygodny nawet na dłuższe trasy. Taki komfort kojarzy się z samochodami z wyższych segmentów. Ciekawym rozwiązaniem jest system Magic Seats. Tylne fotele w najnowszych modelach Hondy da się nie tylko położyć, ale również postawić pionowo, by ustawić bagaże również za siedzeniami kierowcy i podróżującego obok pasażera. Dzięki temu możemy przewozić wysokie przedmioty, takie jak rośliny doniczkowe, meble czy rowery. Taka funkcja w samochodzie o miejskich gabarytach naprawdę się przydaje.

Komfortowa i bezpieczna jazda

Honda Jazz Crosstar wyposażona jest w najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa Honda Sensing. Dzięki inteligentnym systemom samochód zasygnalizuje, jeżeli podczas jazdy zaczniemy zjeżdżać z pasa ruchu. Dzięki systemowi rozpoznawania znaków nie przegapimy żadnego z nich, zaś system ograniczający skutki kolizji zahamuje w odpowiednim momencie, gdy nie zdążymy zareagować. Inteligentny tempomat adaptacyjny wykrywa inne pojazdy z przodu i zachowuje bezpieczną odległość, a w razie potrzeby automatycznie zatrzyma samochód.

Hybrydowy układ napędowy

Ekologiczne i ekonomiczne - takie są silniki hybrydowe. Honda stale ulepsza swoje rozwiązania w tym zakresie. Zastosowany w modelu Jazz inteligentny system doboru trybu jazdy (i-MMD) automatycznie przełącza między 3 trybami jazdy, w celu zapewnienia optymalnego balansu między osiągami a zużyciem paliwa. W trybie elektrycznym jednostka zasilana jest wyłącznie przez baterię. Silnik działa niemal bezgłośnie przy bardzo niskiej emisji spalin. W trybie hybrydowym jednostka benzynowa pełni rolę generatora, który wytwarza energię elektryczną, by napędzać silnik elektryczny, a nadwyżki magazynować w akumulatorze. Z kolei w trybie silnika spalinowego załącza się sprzęgło blokujące, co umożliwia przekazanie momentu obrotowego z silnika benzynowego bezpośrednio na koła. Tryb ten jest załączany przy stałej jeździe z dużą prędkością.

Hondę Jazz Crosstar możemy nabyć za niewygórowaną ratę miesięczną. Warto odwiedzić salon i dowiedzieć się, który sposób finansowania samochodu będzie dla nas najkorzystniejszy: kredyt, leasing, a może najem długoterminowy.

 

Artykuł powstał we współpracy z Hondą.

materiały promocyjne
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy