Historyczne Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Szutrowy sprawdzian dla historycznych rajdówek

Rajd Polski to drugi, po Monte Carlo, najstarszy rajd świata. W tym roku te zawody po raz 50. stanowią część europejskiego czempionatu, a także będą pierwszą w szutrową rundą w historii Motul Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Na start w wymagającym klasyku zdecydowało się 11 załóg w przepięknych rajdówkach sprzed lat.

Włączenie PZM 76. Rajdu Polski do kalendarza Motul HRSMP stanowi kolejny, ważny krok w rozwoju rajdów historycznych w naszym kraju. Historyczne Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski to cykl, którego celem jest nie tylko umożliwienie posiadaczom rajdówek sprzed lat ścigania się na odcinkach specjalnych, lecz także kultywowanie pięknej motoryzacyjnej tradycji i przypominanie o samochodach, które w poprzednich dekadach rządziły na rajdowych trasach. W sezonie 2019 uczestnicy Motul HRSMP po raz pierwszy będą mieli okazję zaprezentowania swoich aut i umiejętności na luźnej nawierzchni - właśnie podczas PZM 76. Rajdu Polski.

Do szutrowego debiutu w ramach Motul HRSMP w tym sezonie zgłosiło się jedenaście załóg. Wśród tych śmiałków, dziesięć duetów kierowca/pilot powalczy o jak najlepsze czasy i punkty do klasyfikacji sezonu, a jedna załoga będzie zbierać bezcenne doświadczenie, jadąc bez pomiaru czasu.

Z najwyższym numerem startowym do rywalizacji ruszy aktualny lider historycznej klasyfikacji generalnej i jej zwycięzca z sezonu 2018, czyli Piotr Zaleski. Jednak tym razem kierowca z Trójmiasta nie wystartuje swoim Porsche 911 SC, ale pozostanie wierny tylnemu napędowi i pojedzie Polonezem 2000 - wraz ze swoim pilotem Piotrem Szadkowskim. Startu na luźnej nawierzchni nie mógł sobie odmówić Robert Luty, pilotowany w tym sezonie przez Marcina Celińskiego. Mający szutrowe doświadczenie kierowca pojedzie Subaru Legacy.

Oprócz wymienionej dwójki na oesach Rajdu Polski zobaczymy także innych regularnych uczestników historycznego cyklu. Szutrowe opony na koła swoich rajdówek założą m.in. Piotr Kiepura i Mateusz Galle (Fiat 125p Monte Carlo), Jerzy Skrzypek i Krzysztof Marczewski (Fiat Ritmo Abarth) czy Andrzej Wodziński i Marek Kaczmarek (Alfa Romeo 1750 GTAm). Startu w PZM 76. Rajdzie Polski nie odmówią sobie także zawodnicy w tylnonapędowych samochodach, które na mazurskich szutrach będą efektownie "zamiatać" tyłem. Mowa tu o ekipie Mirosław Miernik/Piotr Mitręga (Fiat 131 Abarth) czy rodzinnym duecie złożonym z dwóch Witoldów Molickich w Ładzie 2107, a także powracającym do rywalizacji Piotrze Gadomskim, który wraz z Tomaszem Widerą pojedzie Mercedesem W123 280E. Z kolei doświadczony Tomasz Szostak postawił na przedni napęd i Volkswagena Golfa, w którym na prawym fotelu usiądzie Maria Zaborska, a specjalista od szutrów Łukasz Grzywna z pilotem Andrzejem Poniewierką zdecydował się na Opla Corsę GSI.

Wszystkie odcinki PZM 76. Rajdu Polski przejadą uczestnicy FIA ERC, rajdowych mistrzostw Litwy i Polski. Z myślą o załogach w historycznych rajdówkach przygotowano krótszy wariant trasy z dziewięcioma próbami sportowymi o łącznej długości blisko 105 km. Rywalizacja zacznie się w piątek 28 czerwca. Wyniki trzeciej tegorocznej rundy Motul HRSMP poznamy w niedzielę, 30 czerwca o 14:30, kiedy to załogi wjadą na metę na Rynku w Mikołajkach.

Reklama


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy