Genewa 2015

Toyota Avensis po poważnych zmianach

Jednym z zaprezentowanych w Genewie pojazdów, który bez wątpienia zainteresuje sporą liczbę polskich kierowców, jest gruntownie odświeżona Toyota Avensis.

Japończycy poddali popularny model segmentu D daleko idącym zmianom. Długość nadwozia Toyoty Avensis wzrosła o 40 mm - to wynik przeprojektowania zderzaków. Zupełnie nowe są też przednie i tylne światła, które w całości wykonane zostały w technologii LED.  

Chociaż zmiany w aparycji karoserii są raczej kosmetyczne, prawdziwa rewolucja czeka nas we wnętrzu. Zaglądając przez szybę można się zdziwić! W stosunku do poprzednika zmieniło się wszystko - począwszy od kształtów konsoli środkowej, a na parapetach drzwi kończąc.

Reklama

Nowa deska rozdzielcza została podzielona wizualnie na dwa poziomy, w których górna, szeroka część zawiera umieszczony przed oczami kierowcy zestaw przyrządów osadzonych w głębokich tubach oraz zupełnie nowy kolorowy wyświetlacz o przekątnej 4,2-cala. Na niższym poziomie deski rozdzielczej dominuje 8-calowy wyświetlacz dotykowy integrujący wszystkie funkcje systemu multimedialnego. Zestaw zegarów, elementy na kierownicy i konsoli centralnej czy nawiewy otrzymały wykończenie satynowym chromem. Zupełnie nowe są także tapicerki, w tym dwukolorowe warianty z Alcantarą. Na nowo wyprofilowane zostały także przednie fotele, które zadbać mają o wyższy komfort podróżowania. We wnętrzu Avensisa będzie też ciszej niż do tej pory, za co odpowiadają nowe elementy wygłuszenia nadwozia i komory silnika oraz przeprojektowane osłony podwozia.

Japończycy planują przyciągnąć klientów do salonów bogatym wyposażeniem standardowym. Już podstawowa wersja nowego Avensisa otrzyma pełen pakiet bezpieczeństwa Toyota Safety Sense, tempomat z ogranicznikiem prędkości, światła LED do jazdy dziennej, klimatyzację i radio z CD, USB i Bluetooth.

Zupełną nowością jest wysokoprężny silnik 1,6 l D-4D zastępujący dotychczasową jednostkę 2,0 l D-4D. Motor rozwija moc 112 KM i legitymuje się maksymalnym momentem obrotowym 270 Nm (w zakresie od 1750 do 2250 obr./min). W połączeniu z ręczną, sześciostopniową skrzynią biegów zapewnia to przyspieszenie do 100 km/h w 11,2 s i prędkość maksymalną 180 km/h.

W ofercie pojawi się też nowy silnik 2,0 l D-4 oferujący moc 143 KM i maksymalny moment obrotowy 320 Nm (od 1750 do 2500 obr./min). Tak wyposażony Avensis osiąga setkę w 9,5 s od startu i prędkość maksymalną 200 km/h.

Ponadto wszystkie jednostki benzynowe Valvematic (1.6 - 132 KM, 1.8 -147 KM, 2.0 - 152 KM) zostały zmodyfikowane pod kątem obniżenia zużycia paliwa. Inżynierowie Toyoty zwiększyli stopień sprężania, zoptymalizowali proces wtrysku paliwa oraz zastosowali nowe materiały o zmniejszonym współczynniku tarcia.

Nowa Avensis pojawi się w polskich salonach Toyoty w czerwcu bieżącego roku. Zamówienia na auto będzie można składać już w tym miesiącu.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Toyota Avensis
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy