Ford EcoSport już po liftingu
Jedną z gwiazd genewskiego stoiska Forda był odświeżony model Ecosport. Co ciekawe, mniejszy brat Kugi doczekał się kuracji odmładzającej zanim jeszcze trafił na większość europejskich rynków!
Obecne Ecosport oferowany jest m.in. w Wielkiej Brytanii. Od debiutu auta na tamtejszym rynku w kwietniu ubiegłego roku, na nowy model zdecydowało się już przeszło 4 tys. Brytyjczyków. Jednak już np. w Polsce samochód nie był oferowany.
Zmiany w stylizacji modelu są niewielkie. Ecosport będzie teraz oferowany bez zamontowanego na tylnej klapie koła zapasowego, przez co auto zrywa wszelkie terenowe konotacje i staje się klasycznym crossoverem. Ponadto we wnętrzu znajdziemy zmodernizowany zestaw wskaźników.
Dzięki kilku poprawkom w zawieszeniu samochód legitymuje się teraz mniejszym promieniem skrętu, przy okazji skorygowano czułość elektrycznego wspomagania kierownicy. Zmienione amortyzatory i sprężyny poskutkowały zmniejszeniem prześwitu o 10 mm. To kolejne odejście od terenowego wizerunku.
Odświeżony Ecosport może się też pochwalić mocniejszą o 5 KM jednostką napędową. Wysokoprężny 1,5 l TDCI rozwija teraz moc 95 KM i spełnia normę emisji spalin Euro 6.
W Genewie zadebiutowała również odmiana Ecosport S wyróżniająca się m.in. niebieskim lakierem nadwozia Deep Impact Blue, lakierowanym na czarno, pozbawionym relingów, dachem i 17-calowymi felgami ze stopów lekkich. Auto otrzymało również dyfuzor tylny i przyciemniane szyby.