Genewa 2009

Volkswagen polo

Największą nowością Volkswagena na salonie genewskim jest nowa, piąta generacja polo.

To zupełnie nowy pojazd. Jego nadwozie ma 3,95 m długości, a więc jest o 3,6 cm dłuższe niż poprzednika. Szerokość wynosi 1,68 m, czyli o 3,2 cm więcej niż ostatnio. Zmalała za to wysokość, nowe polo mierzy 1,45 m, czyli o 1,3 mniej niż poprzednia generacja. Mimo większych rozmiarów nowy model jest o 7,5 proc. lżejszy od poprzedniego.

Pojemność bagażnika to 280 litrów, poprzez złożenie tylnych siedzeń pojemność przestrzeni bagażowej można zwiększyć do 952 litrów.

Nowe polo jest trzecim, po nowym golfie i scirocco, volkswagenem zaprojektowanym według filozofii DNA, opracowanej przez Waltera de Silvę. Jednym z jej założeń jest, że auto ma być wyglądać bardziej dynamicznie dzięki optycznemu poszerzeniu i obniżeniu środka ciężkości.

Reklama

Przy konstruowaniu polo duży nacisk położono na bezpieczeństwo. Samochód od podstaw tworzono tak, by spełnił wymogi nowych testów zderzeniowych EuroNCAP. Europejskie wersje polo w standardowym wyposażeniu będą posiadały m.in. ESP (ciekawe, czy również w Polsce?).

Polo, tradycyjnie, będzie oferowane z szeroką gamą (siedmiu) jednostek napędowych. Cenniki otworzy dobrze znany, trzycylindrowy silnik benzynowy 1,2 o mocy 60 lub 70 KM, którego chyba jedyną zaletą jest zużycie paliwa na poziomie 5,5 l/100 km. Jednak niewiele mniej ekonomiczna (5,9 l/100 km) okazuje się jednostka 1,4 o mocy 85 KM. Natomiast najciekawszym wyborem jest zupełnie nowy, doładowany silnik 1,2 TSI. Przy spalaniu 5.5 l/100 km dysponuje on mocą 105 KM, co pozwala na rozpędzenie polo do 190 km/h.

Zwolennicy diesli również nie będą mogli narzekać. W ofercie znajdzie się m.in jednostka 1.6 TDI o mocy 90 KM, która w połączeniu z pakietem BlueMotion spala zaledwie 3,8 l/100 km. Wszystkie trzy jednostki wysokoprężne dostępne w polo wykonane będą w technologii common-rail.

W opcji dostępna będzie siedmiobiegowa, dwusprzęgłowa skrzynia typu DSG.

Produkcja pięciodrzwiowej wersji polo rozpocznie się pod koniec marca. Sprzedaż w Niemczech rozpocznie się pod koniec czerwca, a w lipcu auto ma być dostępne już w większości krajów europejskich.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Volkswagen | polo | Volkswagen Polo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy