Land Rover Discovery SVX - najbardziej terenowy w historii
Zmodyfikowane zawieszenie, offroadowe opony i dodatki, a także wyjątkowo mocy silnik - oto Discovery SVX, którego właśnie zaprezentowano we Frankfurcie.
Land Rover Discovery SVX, już na pierwszy rzut oka, wyróżnia się osłonami zderzaków oraz progów, a także 20-calowymi, kutymi alufelgami, na które nawleczono opony Goodyear Wrangler w rozmiarze 275/55, wyposażone w agresywny bieżnik.
Świetne właściwości terenowe ma zapewniać zmodyfikowane, pneumatyczne zawieszenie, zwiększony prześwit oraz hydrauliczna kontrola przechyłów, która nie tylko dba o stabilność nadwozia podczas jazdy, ale także pozwala na większy wykrzyż osi. Discovery SVX ma także zmodyfikowany system Terrain Response 2, dostosowujący podzespoły do jazdy w konkretnych warunkach, jak również reduktor i blokady centralnego i tylnego dyferencjału.
Auto wyposażone jest też w wyciągarkę, ale zamontowaną z tyłu. Pozwala ona na zjeżdżanie z wyjątkowo stromych i nierównych pochyłości. Gorzej, kiedy chcemy na podobną pochyłość wyjechać.
Najciekawszy jest jednak wybór jednostki napędowej, która pracuje pod maską Land Rovera Discovery SVX. To 5-litrowe V8 z kompresorem, generujące 525 KM i 625 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Producent nie podaje osiągów, ale możemy spodziewać się, że auto rozpędzać się będzie do 100 km/h w czasie około 5,5 s.
Land Rover Discovery SVX nie jest jedynie "pokazówką" przygotowaną na targi we Frankfurcie. Samochód wejdzie do sprzedaży w przyszłym roku, będzie wykonywany ręcznie i dostępny na specjalne zamówienie.