Frankfurt 2015

Lexus RX czwartej generacji - znamy ceny i specyfikację

RX jest najchętniej kupowanym modelem w 26-letniej historii marki. Sprzedano już około 2,2 miliona egzemplarzy – niemal co trzeci Lexus wyjeżdżający z salonu to właśnie RX.

Model ten pojawił się na rynku w roku 1998 a w 2004 po raz pierwszy zobaczyliśmy hybrydową odmianę RX 400h. 15 września na Frankfurckim Salonie Motoryzacyjnym 2015 będzie miała miejsce europejska premiera czwartej generacji tego modelu.

Połączenie ostrych przetłoczeń i krzywizn tworzy wyrazistą stylistykę nadwozia nowego RX, nawiązującą do ostatnio wprowadzonych modeli Lexusa. Również we wnętrzu odnajdziemy podobieństwa do ISa, NXa i modelu RC.

Pod maskę trafiła przekonstruowana 3,5-litrowa jednostka V6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa, będąca sercem hybrydowego zespołu napędowego rozwijającego sumaryczną moc 313 KM. RX 450h legitymuje się średnim zużyciem paliwa zaledwie 5,2 l/100 km i emisją CO2 na poziomie 120 g/km. Pozwala ona na przyspieszenie do 100 km/h w 7,7 s. Drugą z dostępnych wersji będzie RX 200t z 2-litrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym o mocy 245 KM, który potrzebuje 9,5 s na rozpędzenie auta do 100 km/h.

Reklama

Na pokładzie czwartej generacji tego luksusowego SUVa znajdziemy między innymi system nawigacyjny Lexus Premium z centralnym 12,3-calowym wyświetlaczem i zdalnym sterownikiem Remote Touch, system kamer dookólnych, elektrycznie podnoszoną klapę bagażnika oraz bezprzewodową ładowarkę do urządzeń przenośnych.

Lexus RX oferuje również szereg udoskonaleń w zakresie ochrony przed kolizją i ograniczania jej skutków. Wśród nich wyróżnić można udoskonaloną konstrukcję nadwozia, poprawiającą bezpieczeństwo bierne podróżujących, oraz system antykolizyjny Lexus Safety System+, który w szerokim zakresie prędkości jazdy pomaga unikać zderzenia lub zredukować jego impet.

Wchodzący do produkcji w tym miesiącu nowy RX został wyceniony w Polsce na 245 900 zł za wersję 200t, natomiast odmiana hybrydowa to wydatek przynajmniej 299 900 zł. Obecnie można skorzystać jednak z promocyjnej oferty przedsprzedażowej, w której podstawowa wersja Elite, wzbogacona o pakiet Business, kosztuje 234 900 zł (oszczędność 29 490 zł). Z kolei hybryda dostępna jest w droższej odmianie Elegance za 309 000 zł, co oznacza obniżkę o 34 900 zł.

Każdy Lexus RX jest wyposażony w elektrycznie sterowane fotele i kierownicę, adaptacyjny tempomat, bezkluczykowe otwieranie i uruchamianie auta, system multimedialny z 8-calowym ekranem i kamerą cofania, reflektory wykonane w technice LED, 18-calowe alufelgi oraz system ostrzegający przed opuszczeniem pasa ruchu. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów pod koniec roku.

Dowiedz się więcej na temat: Lexus RX | Frankfurt 2015
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy