Honda Civic w wersji dla rowerzystów
Na stoisku Hondy we Frankfurcie podziwiać będzie można koncepcyjny model o nazwie Active Life. Stylistyczna wariacja na temat Civica Tourer podkreślać ma uniwersalność kompaktowego kombi.
Z zewnątrz samochód wyróżnia się nowymi obręczami kół o średnicy 18 cali, lakierowanym na srebrno dachem i przemodelowanym zderzakiem tylnym. Bagażnik - licząc do wysokości dachu - pomieści 1668 l.
Projektując zabudowę wnętrza styliści i konstruktorzy starali się wcielić w członków ekip startujących w wyścigach rowerowych. Z tego względu koncepcyjna Honda Civic Tourer Active Life wyposażona została w bagażnik rowerowy zdolny pomieścić dwa jednoślady. Kufer ma specjalny, ułatwiający załadunek, stojak - w bagażniku znajdziemy też zabudowaną pompkę powietrza oraz zmyślny system oświetlenia pozwalający na serwisowanie rowerów w ciemnościach.
Oprócz tego japońscy konstruktorzy doposażyli auto w szereg użytecznych schowków mieszczących bidony i zbiorniki na wodę czy skrzynki narzędziowe. Wnętrze wyróżnia się czarną podsufitką i niebieskimi przeszyciami na kierownicy i lewarku zmiany biegów. Na dachu zamontowano dodatkowy, aerodynamiczny box zaprojektowany w taki sposób, by pomieścił m.in. kaski czy rowerowe obuwie.
Pod maską znalazł się wysokoprężny silnik 1,6 l i-DTEC rozwijający 120 KM i 300 Nm. Jednostka zapewnia autu sprint do 100 km/h w 10,1 s i - jeśli wierzyć danym technicznym - zużywa średnio 3,8 l oleju napędowego na 100 km.
Na stoisku japońskiej marki we Frankfurcie zobaczyć też będzie można Hondę Civic Tourer, która - kilka tygodni temu - w czasie 25-dniowej próby drogowej - ustanowiła Rekord Guinnessa w zużyciu paliwa. Przypominamy, że w czasie 13,498 kilometrowej podróży przez 24 europejskie kraje (trasa przejazdu wiodła m.in. przez Polskę) samochód zużył średnio 2,82 l oleju napędowego na 100 km.