Frankfurt 2015

Audi A8 L Security - najbezpieczniejsze w historii

Audi po raz kolejny udoskonaliło swoją opancerzoną limuzynę - A8 L Security najbezpieczniejsze Audi wszechczasów. Pojazd będzie odpowiadał kryteriom klasy VR 9 - najsurowszym wymogom obowiązującym obecnie na rynku cywilnych limuzyn opancerzonych.

Wytrzymałość opancerzonej limuzyny Audi po raz kolejny została podniesiona. Dla przykładu: klatkę bezpieczeństwa nowego Audi A8 L Security wykonano z bardzo odpornych materiałów - włókien aramidowych, specjalnego stopu aluminium i z pancernej stali formowanej na gorąco, która mimo że jest cieńsza, daje lepszą ochronę. Inżynierowie Audi udoskonalili również szyby. Między innymi dzięki tym ulepszeniom, cały samochód został certyfikowany zgodnie z wymogami klasy VR 9 (dotychczas VR 7).

Producent realizuje każde zlecenie na taki samochód pod specjalnym nadzorem. Fabryka w Neckarsulm współpracuje przy takim projekcie ze ściśle tajnym, chronionym  zakładem, gdzie niemal wszystkie prace wykonywane są ręcznie. Do standardowych środków bezpieczeństwa w tej luksusowej limuzynie należy opancerzona skrzynia komunikacyjna w bagażniku, interkom umożliwiający porozumiewanie się ze światem zewnętrznym oraz selektywne odblokowywanie drzwi.

Reklama

Na życzenie, Audi dostarcza też m.in. opatentowany przez inżynierów koncernu system wysiadania awaryjnego w sytuacji zagrożenia, system gaszenia ognia oraz system awaryjnej wentylacji. Audi oferuje w tym modelu nie tylko standardowe rozwiązania podnoszące komfort, jak na przykład tylne fotele z wysuwanym podnóżkiem, ale spełnia również indywidualne życzenia klientów.

Audi A8 L Security, dzięki napędowi quattro, jest jedyną luksusową limuzyną ze stałym napędem na cztery koła, oferowaną jako pojazd opancerzony bezpośrednio przez producenta. Jej ciężar, z uwagi na duży udział aluminium w karoserii, jest stosunkowo nieduży, co pozwoliło na uzyskanie sporej ładowności - nawet 600 kg.

Opancerzona limuzyna może być wyposażona w jeden z dwóch silników: 4.0 TFSI o mocy 435 KM i momencie obrotowym 600 Nm lub jednostkę wolnossącą W12 FSI o mocy 500 KM i momencie obrotowym 625 Nm. W przypadku obu wersji prędkość maksymalną ograniczono do  210 km/h ze względu na właściwości opon, dających możliwość dalszej jazdy nawet pomimo ich przebicia. Całe podwozie oraz stały napęd na cztery koła quattro dostosowano specjalnie do surowych wymogów bezpieczeństwa.

Dowiedz się więcej na temat: Audi A8
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy