Mini roadster concept
Mini przygotowało na salon we Frankfurcie trzy nowości - opisywany już przez nas prototyp coupe, prototyp roadstera i limitowaną edycję o nazwie World Championship 50.
Mini roadster concept ma 3,71 m długości, 1,68 m szerokości i 1,36 m wysokości. Pojemność bagażnika nie wynosi wcale niemało, bo 250 litrów.
Samochód, jak na roadstera przystało, wyposażono w miękki, płócienny dach.
Prototyp jest napędzany dobrze znanym, doładowanym silnikiem benzynowym o pojemności 1.6 l. W coupe concept jednostka ta miała 211 KM (wersja JCW - John Cooper Works), natomiast w roadsterze jest nieco słabsza, generując 175 KM, a więc tyle, ile w seryjnym mini cooperze S. Maksymalny moment obrotowy to 240 Nm (260 Nm chwilowo, w trybie tzw. overboostu).
Do przedniego słupka mini roadster jest niemal identyczny z kabrioletem, aczkolwiek detale sprawiają, że wygląda nieco bardziej agresywnie.
We wnętrzu znajdziemy dobrze już znany z kabrioletu licznik czasu jazdy z otwartym dachem (Always Open Timer), a także tzw. Nature Guard, który pokazuje na ile jazda kierowcy jest przyjazna środowisku. Ostatni ciekawy wskaźnik to tzw. Heart Beat, który z kolei informuje kierowcę, jak sportowa jest jego jazda.
Mini nie informuje o planach uruchomienia produkcji seryjnej roadstera. Wcale nie jest ona jednak wykluczona.
Kolejna nowość Mini to limitowana odmiana (250 sztuk) John Cooper Works World Championship 50, oczywiście w kolorze British Racing Green (Connaught Green).
Pojazd ten powstał w 50. rocznicę sukcesów rajdowej odmiany, która święciła triumfy w Monte Carlo a zadebiutował w czerwcu br. na MINI United Festival w Silverstone. Ma silnik o pojemności 1,6 litra i moc 155 kW/211 KM. Limitowany JCW przyspiesza do 100 km/h w 6.5 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 238 km/h
Samochód ma wiele tzw. "bajerów", min 17-calowe czarne felgi, ksenonowe reflektory z czarnymi wkładami kloszy a także karbonowe wykończenia lusterek i dyfuzorów.