Frankfurt 2009

Hyundai ix-Metro

Poza następcą tucsona - modelem ix35 - na salonie samochodowym we Frankfurcie Hyundai zaprezentował również ciekawy pojazd koncepcyjny o nazwie ix-Metro.

Samochód to propozycja Koreańczyków skierowana w kierunku mieszkańców dużych miast. Niewielkie wymiary sprawiają, że samochód ma czuć się w miejskiej dżungli jak ryba w wodzie, hybrydowy napęd zapewnić ma niewielką emisje CO2, a co za tym idzie niskie zużycie paliwa.

Nadwozie hyundaia ix-metro ma 3,93 m długości, 1,76 m szerokości i 1,58 m wysokości. Rozstaw osi to 2,51 m. Masa auta wynosi tylko 950 kg. Auto wyposażono w przesuwne tylne drzwi, które ułatwiają zajmowanie miejsca pasażerom. Co ciekawe, prototyp pozbawiony jest słupka B.

Za napęd odpowiada 1,0 litrowy, trzycylindrowy benzynowy silnik z turbosprężarką i bezpośrednim wtryskiem paliwa współpracujący z motorem elektrycznym. Układ napędowy generuje łącznie moc 125 KM. Samochód wyposażony jest również w system start&stop znany m.in. z różnych modeli Citroena, Mitsubishi czy Mercedesa. Za przeniesienie napędu odpowiada dwusprzęgłowa, siedmiostopniowa, zautomatyzowana skrzynia biegów.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: metro
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy