Frankfurt 2009

Audi e-tron

Jedną z ciekawszych premier Audi na salonie we Frankfurcie jest model o nazwie e-tron.

Samochód jest napędzany za pomocą czterech elektrycznych silników, które w sumie generują moc 313 KM. Dzięki temu dwuosobowy e-tron przyspiesza do 100 km/h w 4,8 s i może się rozpędzić do (ograniczonej elektronicznie) prędkości 200 km/h.

Litowo-jonowe baterie służące do zasilania silników zapewniają zasięg niespełna 250 kilometrów. Samochód można ładować ze standardowego gniazda sieciowego. Pełne ładowanie zajmuje aż 8 godzin, ale przy skorzystaniu z wysokiego napięcia (400 V) baterie ładują się już w 2,5 godziny. Audi pracuje jednocześnie nad system ładowania bezprzewodowego.

Audi e-tron ma 4,26 m długości, 1,90 m szerokości i 1,26 m wysokości. Stylistycznie pojazd przypomina nieco audi R8. I nie ma w tym nic dziwnego, gdyż ramę przestrzenną tego właśnie auta wykorzystano do budowy e-trona. Ponieważ wykonano ją z aluminium, całe auto nie jest przesadnie ciężkie. Masa wynosi 1600 kg, co jak na auto elektryczne jest dobrym wynikiem.

Na pokładzie e-trona znalazło się kilka futurystycznych rozwiązań. Np. system car-to-x komunikuje się z sygnalizacją świetlną oraz innymi pojazdami celem optymalizacji ruchu na drodze (minimalizacji korków). Przednie światła wykonano w technologii LED. System sam rozpoznaje pogodę i dopasowuje ilość potrzebnego światła. Specjalne kamery monitorują przestrzeń przed autem, by reflektory nie oślepiały nadjeżdżających z przeciwka kierowców.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: W.E. | Alex Minsky | Tron | Audi
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy