Budowa autostrad

Za siedem lat ekspresówką z Warszawy do Białegostoku

Przetarg na budowę ostatniego podlaskiego odcinka drogi S8 Białystok-Warszawa - od granicy z województwem mazowieckiem do istniejącej obwodnicy Zambrowa - ogłosiła Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku.

Przetarg na budowę ostatniego podlaskiego odcinka drogi S8 Białystok-Warszawa - od granicy z województwem mazowieckiem do istniejącej obwodnicy Zambrowa - ogłosiła Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku.

Wyłoniona w tym postępowaniu firma będzie budować blisko 15-kilometrowy fragment S8.

Rzecznik GDDKiA w Białymstoku Rafał Malinowski poinformował, że ostatni podlaski odcinek "ósemki" - od obwodnicy Zambrowa do granicy podlaskiego z województwem mazowieckim - będzie, podobnie jak wszystkie wcześniejsze na tej trasie, dwujezdniową drogą ekspresową. Powstanie jeden węzeł Szumowo, 14 różnych obiektów inżynierskich, drogi serwisowe, m.in. także ekrany akustyczne, nasadzona będzie roślinność. Ten odcinek S8 ma powstać w 25 miesięcy od daty podpisania umowy z wykonawcą.

Reklama

Wnioski o dopuszczenie od udziału w postępowaniu przetargowym na odcinek do granicy z Mazowszem firmy mogą składać do 8 stycznia 2014 r. Przetarg ma charakter ograniczony. W toku postępowania GDDKiA wyłoni spośród chętnych firm te, które spełniają kryteria techniczne, kadrowe i ekonomiczne i wtedy zaprosi je do udziału w przetargu.

Trwają przetargi na dwa inne odcinki SB z Białegostoku do Warszawy: Jeżewo-Mężenin (ogłoszony w październiku) oraz Mężenin-obwodnica Zambrowa (ogłoszony we wrześniu). Wszystkie odcinki trasy S8 będą realizowane w latach 2014-2017.

Malinowski powiedział, że w połowie grudnia GDDKiA dokona wyboru firm, które zostaną zaproszone do udziału w przetargu na odcinek Mężenin - Zambrów. Do ograniczonego przetargu zgłosiło się 18 firm, trwa weryfikacja wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Firmy chętne do budowy odcinka Jeżewo-Mężenin mogą składać wnioski o dopuszczenie do udziału w przetargu do 2 grudnia. Przy wyborze firm zaproponowana w drugim etapie przetargu cena nie będzie jedynym kryterium wyboru. Liczyć się też będzie termin wykonania oraz okres gwarancji na inwestycję.

Malinowski powiedział, że wszystkie brakujące odcinki "ósemki" do Warszawy w Podlaskiem będą najprawdopodobniej dofinansowane z UE z nowego programu Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. Drogowcy nie podają na razie, jakie kwoty wchodzą w grę.

Już wcześniej drogowcy deklarowali, że do 2020 roku, gdy wybudowane zostaną również mazowieckie odcinki trasy, Białystok będzie miał połączenie drogą ekspresową ze stolicą. Dotychczas na podlaskim odcinku drogi S8 Białystok-Warszawa zbudowano w standardzie drogi ekspresowej 24,5-km odcinek trasy Białystok-Jeżewo oraz liczącą 11 km obwodnicę Zambrowa i Wiśniewa. Droga do Jeżewa kosztowała 680 mln zł, a obwodnica Zambrowa - 325,6 mln zł.

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy