Budowa autostrad

Warszawski ring ma powstać do 2019 roku

Rząd obiecuje najdalej do 2019 r. zakończyć budowę całej obwodnicy Warszawy. Południowa część obwodnicy powstanie kosztem opóźnienia budowy odcinków trasy S7, budowa wschodniego odcinka ma ruszyć w 2017 r. - ogłosili w czwartek premier i minister transportu.

Rząd obiecuje najdalej do 2019 r. zakończyć budowę całej obwodnicy Warszawy. Południowa część obwodnicy powstanie kosztem opóźnienia budowy odcinków trasy S7, budowa wschodniego odcinka ma ruszyć w 2017 r. - ogłosili w czwartek premier i minister transportu.

Premier Donald Tusk oświadczył na konferencji prasowej w czwartek, że Południowa Obwodnica Warszawy (POW) jest "absolutnie kluczowa" i trzeba jej budowę rozpocząć jak najszybciej, ale ponieważ nie będzie żadnych dodatkowych pieniędzy na inwestycje drogowe w stolicy, konieczna jest racjonalizacja. "Oznacza ona, że ktoś będzie miał mniej i później" - zaznaczył Tusk.

Do dokończenia obwodnicy Warszawy trzeba zbudować jej południowy odcinek od węzła Puławska do węzła Lubelska po drugiej stronie Wisły z tunelem pod Ursynowem, mostem nad Wisłą i estakadą w Mazowieckim Parku Krajobrazowym oraz wschodni fragment miedzy węzłami Lubelska i Drewnica.

Reklama

Minister transportu Sławomir Nowak oświadczył, że opóźniona zostanie budowa dwóch odcinków trasy S7 - na południe i północ od Warszawy. "Zaoszczędzone pieniądze z północnego przebiegu S7 Płońsk-Czosnów-Łomianki-Warszawa, plus zaoszczędzone wskutek przesunięcia w czasie realizacji inwestycji S7 od Grójca do węzła Lotnisko, pozwolą nam na sfinansowanie Południowej Obwodnicy Warszawy" - powiedział Nowak.

Dodał, że z powodu braku niektórych decyzji środowiskowych, inwestycje te muszą czekać. "Pieniądze z tamtych inwestycji chcemy szybko zaangażować w budowę POW" - powiedział Nowak. Podkreślił, że budowa obwodnicy Warszawy, choć jest droga, jest jednak inwestycją kluczową. "Z punktu widzenia rozwoju ekonomicznego Warszawa jest kluczowym miejscem" - zaznaczył.

Ponieważ trasa S7 na północ od stolicy będzie miała nowy przebieg, Nowak poinformował też, że na początku przyszłego roku ma ruszyć pilna inwestycja "po starym śladzie" drogi w Łomiankach. Chodzi m.in. o budowę kładek, aby - jak mówił - "wprowadzić pewne rozwiązania, które z punktu widzenia mieszkańców Łomianek poprawią komfort życia".

Donald Tusk oświadczył również, że tak szybko jak to możliwe, będzie też budowany wschodni fragment obwodnicy, a minister Nowak zapewnił, że budowa ta jest zabezpieczona finansowo.

Zgodnie z podanym na konferencji przez Nowaka harmonogramem kończenia POW, pierwszy przetarg - na tunel pod Ursynowem - powinien ruszyć jeszcze w grudniu 2013 r. Minister dodał, że tunel i most powinny zostać zbudowane w latach 2015-2018, a estakada między 2016 i 2019.

Natomiast harmonogram dla wschodniego odcinka zakłada przetarg w 2015 r. i budowę w latach 2017-2019 dla odcinka między węzłami Lubelska i Zakręt, a budowę ostatniego odcinka - między węzłami Zakręt i Drewnica - od 2017 do końca 2019 r

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy