Budowa autostrad

Autostrada A1 zyska trzeci pas. Będzie miał 35 km

Autostrada A1 między Toruniem a Włocławkiem będzie trzypasmowa. GDDKiA przystąpiła już do prac projektowych związanych z poszerzeniem drogi.

Pierwszym krokiem było rozpisanie przetargu i wyłonienie firmy, która opracuje materiały niezbędne do uzyskania decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych. Zajmie się tym firma Voessing Polska. Umowa o wartości 2 976 600 zł została już podpisana. 

35 kilometrów autostrady A1 będzie trzypasmowe

Zakłada ona opracowanie dokumentacji i uzyskanie decyzji środowiskowej dla dobudowy trzeciego pasa dla 35-kilometrowego odcinka autostrady A1 od węzła Toruń Południe do węzła Włocławek Północ.  

Poszerzenie autostrady o dodatkowy pas związane jest ze spodziewanym większym natężeniem ruchu. Ruch zwiększy się ze względu na budowę kolejnych odcinków drogi ekspresowej S10 pomiędzy Szczecinem i Warszawą. Droga ekspresowa S10 i autostrada A1 między Toruniem i Włocławkiem będą miał wspólny przebieg. 

Reklama

Ruch na autostradzie A1 będzie rósł

Prognoza ruchu wykonana w ramach Studium korytarzowego niezbędnego do budowy S10 (na odcinku A1 - Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej) zakłada, że w 2050 roku tym odcinkiem będzie przejeżdżać od 64,3 do 67,2 tys. pojazdów na dobę. 

Autostrada A1 to druga po A4 autostrada, która gotowa jest na całej swojej długości. Trasa ma 560 km, zaczyna się w Rusocinie pod Gdańskiem i kończy na granicy z Czechami w Gorzyczkach. Można ją przejechać bez przekraczania prędkości w czasie około 5 godzin, wliczając w to przerwę na odpoczynek. 

Autostrada A1 to jedna z najważniejszych polskich dróg, łącząca się z biegnącymi ze wschodu na zachód autostradami A2 i A4, a także drogami ekspresowymi S1, S5, S7 i S8.

***

GDDKiA/Interia.pl
Dowiedz się więcej na temat: budowa dróg | autostrada A1 | GDDKiA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama