Rajdowe ME - Kajetanowicz czwarty w klasyfikacji końcowej
Kajetan Kajetanowicz zajął czwarte miejsce w klasyfikacji końcowej rajdowych mistrzostw Europy. Tytuł już wcześniej zapewnił sobie Fin Esapekka Lappi. Ostatnią rundę cyklu - Rajd Korsyki wygrał Francuz Stephane Sarrazin, a Kajetanowicz zawodów nie ukończył.
Czterokrotny mistrz Polski, startujący z pilotem Jarosławem Baranem Fordem Fiestą R5, debiutował w tym sezonie na trasach rajdowych ME.
Na Korsyce miał pecha. W piątek z powodu awarii układu przeniesienia napędu musiał przerwać jazdę już na pierwszym OS-ie. Drugiego dnia, gdy samochód udało się naprawić, także na pierwszym odcinku specjalnym złapał dwa "kapcie". Jedną przebitą oponę załoga wymieniła, ale drugiej już nie miała. Do mety odcinka Kajetanowicz dojechał ze sporą stratą, a przebita opona spowodowała tak poważne uszkodzenia, że jedyną rozsądną decyzją było zakończenie udziału w imprezie.
W Rajdzie Korsyki zwyciężył Sarrazin (Ford Fiesta RRC), wyprzedzając o 18,9 s trzykrotnego mistrza Polski, swojego rodaka Bryana Bouffiera (Ford Fiesta RRC). Trzecie miejsce zajął Holender Kevin Abbring (Peugeot 208 R5) - strata 1.38,2.
W pierwszym sezonie startów w ME Kajetanowicz zdobył 100 pkt. W dwóch rajdach stawał na podium, wygrał 13 odcinków specjalnych, a 41 zakończył w czołowej trójce.
"Oczywiście wolę wyjeżdżać z rajdu z pucharami, ale nie zawsze się wygrywa. To był naprawdę dobry, pracowity, emocjonujący i udany dla nas sezon, a nasze tempo mogło nas zaprowadzić na jeszcze wyższe miejsce w klasyfikacji sezonu. Na pewno nie zachłyśniemy się tym sezonem i będziemy pracować jeszcze mocniej. Wiem, że jedyną drogą rozwoju jest ciągłe wymaganie od siebie i nieustające podnoszenie poprzeczki, a miarą naszych osiągnięć jest wysiłek, jaki włożyliśmy w to, by osiągnąć to co dziś mamy i być tu, gdzie jesteśmy. W przyszłym roku, mając takie doświadczenia i taki fantastyczny zespół, możemy myśleć o tym, by walczyć o tytuł mistrzów Europy" - powiedział Kajetanowicz.
Polska załoga w mistrzostwach Europy triumfowała w FIA ERC Gravel Masters, szutrowej klasyfikacji cyklu. Kajetanowicz i Baran byli najszybszymi zawodnikami w rundach rozgrywanych na luźnej nawierzchni, choć w w tym sezonie stanęli na starcie tylko trzech z czterech rajdów zaliczanych do tej klasyfikacji (rajdy Akropolu, Azorów i Cypru).
Końcowa klasyfikacja rajdowych ME w sezonie 2014:
1. Esapekka Lappi (Finlandia/Skoda Fabia S2000) 161 pkt
2. Sepp Wiegand (Niemcy/Skoda Fabia S2000) 128
3. Craig Breen (Irlandia/Peugeot 208 R5) 104
4. Kajetan Kajetanowicz (Polska/Ford Fiesta R5) 100
...
13. Robert Kubica (Polska/Ford Fiesta RRC) 39