Panizzi, Sohlberg, Galli i Sola w Mitsubishi

Czterech kierowców będzie reprezentowało fabryczny zespół Mitsubishi w rajdowych mistrzostwach świata 2004. Liderem teamu został Francuz Gilles Panizzi, który wraz z bratem Herve jako pilotem poprowadzi Mitsubishi Lancera WRC04 we wszystkich szesnastu rundach.

Czterech kierowców będzie reprezentowało fabryczny zespół Mitsubishi w rajdowych mistrzostwach świata 2004. Liderem teamu został Francuz Gilles Panizzi, który wraz z bratem Herve jako pilotem poprowadzi Mitsubishi Lancera WRC04 we wszystkich szesnastu rundach.

Drugim z samochodów będą startowali na zmianę trzej zawodnicy: Fin Kristian Sohlberg, Hiszpan Daniel Sola Vila oraz Włoch Gianluigi Galli. W celu zdobycia większego doświadczenia, wspomniana trójka kierowców będzie także startowała Mitsubishi Lancerem Evo 8 grupy N w innych rundach mistrzostw świata.

38-letni Gilles Panizzi, który ma na swoim koncie 7 zwycięstw w 53 startach w rajdach zaliczanych do mistrzostw świata wznawia współpracę z Mario Fornarisem, dyrektorem technicznym MMSP.

- Jestem bardzo zadowolony, że znów mogę pracować z Gilles'em i Herve. Gilles wielokrotnie wykazywał wyjątkowego ducha walki i determinację w walce o sukces. Jest bardzo utalentowanym kierowcą, a potwierdził to ostatnim zwycięstwem w Rajdzie Katalonii, w Hiszpanii. Współpracowaliśmy znakomicie już w przeszłości, a Gilles potrafił przekazać inżynierom bezcenne uwagi o samochodzie. To dla nas obu wielkie wyzwanie - powiedział Mario Fornaris.

Reklama

25-letni Kristian Sohlberg, który karierę kierowcy rajdowego rozpoczynał w roku 1997 reprezentował już Mitsubishi w tym sezonie w rajdach Nowej Zelandii i Niemiec. W ubiegłym roku Sohlberg wywalczył Mitsubishi Lancerem tytuł wicemistrza świata wśród kierowców samochodów produkcyjnych (grupa N). Jego pilotem będzie Kaj Lindstrom, który w ostatnich dwóch latach zasiadał obok kończącego karierę, czterokrotnego mistrza świata Tommi Makinena.

30-letni Gianluigi "Gigi" Galli rywalizuje w rajdach od dziewięciu lat. Ma na swoim koncie tytuł mistrza Włoch grupy N w sezonie 2000. Pilotem włoskiego kierowcy będzie nadal Guido D'Amore, z którym Galli tworzy rajdowy duet od roku 1998.

28-letni Daniel Sola to mistrz świata juniorów w sezonie 2002. W tym roku Hiszpan wywalczył piątą pozycję w mistrzostwach świata kierowców samochodów produkcyjnych zwyciężając w tej klasyfikacji w Rajdzie Niemiec. Jego pilotem jest doświadczony Alex Romani Balcells, z którym Sola startuje razem od ubiegłorocznego Rajdu Katalonii.

W Treburze i w Rugby

W listopadzie 2002 rozpoczął się proces zmian w działalności Mitsubishi Motors na polu sportów motorowych. Powstała wtedy nowa struktura organizacyjna Mitsubishi Motors Motor Sport (MMSP GmbH) z siedzibą w Treburze pod Frankfurtem nad Menem. Zlokalizowana została w pobliżu ośrodka badawczo-rozwojowego Mitsubishi Motors w Europie. Kierownictwo nad cała sportową działalnością Mitsubishi objął Sven Quandt.

Siedzibą zespołu rajdowego jest z kolei Rugby w Wielkiej Brytanii, gdzie mieści się MMSP Ltd. Funkcję dyrektora zarządzającego w Rugby i jednocześnie dyrektora technicznego MMSP pełni Mario Fornaris, który odpowiada za projekt związany z budową i rozwojem nowego Mitsubishi Lancera WRC04.

Międzynarodowy zespół rajdowy został powiększony i zatrudnia obecnie 110 inżynierów i techników wobec 87 w latach poprzednich. Pracami rozwojowymi kieruje bezpośrednio Olivier Jansonnie. Kierownikiem grupy zajmującej się elektroniką jest Frederic Vellutini, a silnik do domena zespołu kierowanego przez Osamu Nakayamę i Manuela Corsetti.

Podczas szesnastu rund mistrzostw świata zespół rajdowy będzie prowadzony przez Svena Quandta i Mario Fornarisa. Menedżerem teamu jest Derek Dauncey, a za stronę techniczną odpowiada hiszpański inżynier Roger Estrada. Funkcję sportowego doradcy pełni doświadczony Andrew Cowan.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: mitsubishi motors | rugby | Mitsubishi
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy