Jednostka napędowa do auta terenowego

Co jest lepsze w samochodzie terenowym – silnik Diesla czy jednostka benzynowa?

Każdy z nich ma swoje zalety i wady. Starsze silniki wysokoprężne były bardzo odporne na wodę, gdyż do pracy nie wymagały zasilania elektrycznego. Ich wadą były jednak kiepskie osiągi. Wprawdzie te poprawia turbodoładowanie, ale sama turbosprężarka, jako element silnie rozgrzany, podczas pracy nie lubi kontaktu z wodą. Silniki benzynowe o umiarkowanej pojemności mają często zbyt mały moment obrotowy, a z kolei te duże są dość ciężkie, co nie jest korzystne dla własności terenowych samochodu. Ogólnie jednak, patrzącna jednostki używane w rajdach przeprawowych, można stwierdzić, że dobry silnik nie może być przeładowany elektroniką i musi być odporny na przeciążenia oraz trudne warunki pracy. Jeżeli auto nie nuża się po szyby w wodzie, to zarówno niezbyt wyrafinowany diesel, jak i średniej mocy silnik benzynowy o klasycznej budowie będą tutaj równie dobre.

Reklama

Oznaczenia kół do aut terenowych - OPONY/FELGI

Uważaj przy zakupie używanej terenówki! - PORADY

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy