Zespół Nissana na Dakar 2003
4 listopada w Paryżu Nissan zorganizował konferencję prasową i ogłosił swój powrót do sportu. Przedstawił także fabryczny zespół rajdowy, który reprezentować będzie japońskie barwy w przyszłorocznym rajdzie do Dakaru. Nissan od wielu lat obecny jest na pustynnych trasach prowadzących z Europy do Afryki użyczając swoich pojazdów indywidualnym zespołom, jednak tym razem do Dakaru wyruszy pięć fabrycznych ekip Nissana, korzystających z najnowszego modelu marki - Pickup.
Za kierownicami czerwonych nissanów zasiądą takie znakomitości rajdowego światka jak: Ari VATANEN, Giniel DE VILLIERS, Kenjiro SHINOZUKA, Thierry DE LAVERGNE oraz Khalifa Sultan AL MUTAWEI. Zespołem zarządzać będzie szef europejskiego działu sportu w Nissanie - Alec Poole.
Na kilka tygodni przed rozpoczęciem 25 edycji Rajdu Dakar, zespół Nissana zakończył program testów swoich pojazdów. Trzy modele Pickup sprawdzane były w trudnych warunkach na trasach Południowej Afryki, natomiast dwa kolejne przystosowywane były do warunków panujących w okolicach francuskiego Bordeaux.
Ari Vatanen (FIN) - numer startowy 204: - Nie mogę się już doczekać startu w Rajdzie Dakar. Wszystkie nasze testy wypadły bardzo pomyślnie i wiele na nich skorzystałem. Rajdy samochodowe zawsze były i pozostaną głęboko w moim sercu, więc ta kolejna przygoda jest dla mnie bardzo ważna. Moje emocje można porównać do artysty, który na 5-6 lat porzucił swój instrument lub pędzel i teraz nagle znów odnalazł go w kufrze na strychu. W takich chwilach można odczuwać jedynie radość. Przygoda w Afryce będzie piękną, a zarazem trudną imprezą. Oczywiście sportowe przeżycie będzie tu znacznie ważniejsze od ludzkich emocji.
Kenjiro Shinozuka (JPN) - numer startowy 201: - Najbardziej cieszę się z testów prędkości, które wypadły naprawdę korzystnie. Poza drobnymi problemami nie musimy się już o nic martwić. Teraz chodzi już tylko o to, by dać z siebie jak najwięcej i poprowadzić Pickupa na najwyższe miejsca w klasyfikacji końcowej. Jestem bardzo dobrej myśli. Nowy zespół, nowy samochód... nowa przygoda!
Specyfikacja samochodu rajdowego Nissan Pickup: Wymiary: Długość: 4880 mm Szerokość: 1840 mm Rozstaw osi: 2950 mm Rozstaw kół: 1640 mm Silnik: oparty na serii VQ, 3,5 litra, 4 zawory/cylinder Moc maksymalna: 280 KM przy 5000 obr/min Sprzęgło: dwie tarcze 7,5 cala Przekładnia: 6-biegowa, sekwencyjna, centralny dyferencjał Hamulce: wentylowane tarcze 305 mm, czterotłoczkowe zaciski AP Koła: magnezowe felgi 16 x 7 cala Opony: BF Goodrich 7 x 16 Zbiornik paliwa: 500 litrów Prędkość maks.: 185 km/h Waga: 1800 kg Wyposażenie: fotele Recaro, 6-calowe pasy bezpieczeństwa, system komunikacyjny Peltor Trasa Rajdu Dakar 2003: 30 i 31 grudnia - zgrupowanie w Marsylii (Parc Chanot) 1 stycznia - MARSEILLE - NARBONNE: 265 km 2 stycznia - NARBONNE - CASTELLON: 540 km 3 stycznia - CASTELLON-VALENCIA: 450 km 4 stycznia - transport statkami do Tunezji 5 stycznia - TUNIS - TOZEUR: 463 km 6 stycznia - TOZEUR - EL BORMA: 278 km 7 stycznia - EL BORMA - GHADAMES: 278 km 8 stycznia - GHADAMES - GHAT: 691 km 9 stycznia - GHAT - SABHA: 727 km 10 stycznia - SABHA - ZILLA: 585 km 11 stycznia - ZILLA - SARIR: 554 km 12 stycznia - SARIR - SIWA: 586 km 13 stycznia - dzień odpoczynku w SIWA 14 stycznia - SIWA - SIWA: 445 km 15 stycznia - SIWA - DAKHLA: 657 km 16 stycznia - DAKHLA - LOUXOR: 702 km 17 stycznia - LOUXOR - ABU RISH: 56 km 18 stycznia - ABU RISH - SHARM EL SHEIKH: 828 km 19 stycznia - SHARM EL SHEIKH: 56 kmŁącznie za załogi czekać będzie 17 odcinków specjalnych (3 w Europie, 3 w Tunezji, 5 w Libii oraz 6 w Egipcie) o długości 5216 km, wchodzących w skład 8552-kilometrowej trasy (3306 km dojazdówek).
Ta trudna rajdowa przygoda rokrocznie przyciąga uwagę kibiców z całego świata. Jest to niesamowity test wytrzymałości samochodów ale też ludzkiej psychiki i siły fizycznej. Nissan, który już zapowiedział kolejne starty w rajdzie do Dakaru w latach 2004, 05 i 06, pragnie udowodnić jakość swoich produktów i odnieść sukces na pustynnych trasach.