Zespół Nissana na Dakar 2003

4 listopada w Paryżu Nissan zorganizował konferencję prasową i ogłosił swój powrót do sportu. Przedstawił także fabryczny zespół rajdowy, który reprezentować będzie japońskie barwy w przyszłorocznym rajdzie do Dakaru. Nissan od wielu lat obecny jest na pustynnych trasach prowadzących z Europy do Afryki użyczając swoich pojazdów indywidualnym zespołom, jednak tym razem do Dakaru wyruszy pięć fabrycznych ekip Nissana, korzystających z najnowszego modelu marki - Pickup.

Za kierownicami czerwonych nissanów zasiądą takie znakomitości rajdowego światka jak: Ari VATANEN, Giniel DE VILLIERS, Kenjiro SHINOZUKA, Thierry DE LAVERGNE oraz Khalifa Sultan AL MUTAWEI. Zespołem zarządzać będzie szef europejskiego działu sportu w Nissanie - Alec Poole.

Na kilka tygodni przed rozpoczęciem 25 edycji Rajdu Dakar, zespół Nissana zakończył program testów swoich pojazdów. Trzy modele Pickup sprawdzane były w trudnych warunkach na trasach Południowej Afryki, natomiast dwa kolejne przystosowywane były do warunków panujących w okolicach francuskiego Bordeaux.

Ari Vatanen (FIN) - numer startowy 204: - Nie mogę się już doczekać startu w Rajdzie Dakar. Wszystkie nasze testy wypadły bardzo pomyślnie i wiele na nich skorzystałem. Rajdy samochodowe zawsze były i pozostaną głęboko w moim sercu, więc ta kolejna przygoda jest dla mnie bardzo ważna. Moje emocje można porównać do artysty, który na 5-6 lat porzucił swój instrument lub pędzel i teraz nagle znów odnalazł go w kufrze na strychu. W takich chwilach można odczuwać jedynie radość. Przygoda w Afryce będzie piękną, a zarazem trudną imprezą. Oczywiście sportowe przeżycie będzie tu znacznie ważniejsze od ludzkich emocji.

Kenjiro Shinozuka (JPN) - numer startowy 201: - Najbardziej cieszę się z testów prędkości, które wypadły naprawdę korzystnie. Poza drobnymi problemami nie musimy się już o nic martwić. Teraz chodzi już tylko o to, by dać z siebie jak najwięcej i poprowadzić Pickupa na najwyższe miejsca w klasyfikacji końcowej. Jestem bardzo dobrej myśli. Nowy zespół, nowy samochód... nowa przygoda!

Reklama

Specyfikacja samochodu rajdowego Nissan Pickup:
Wymiary:
Długość:           4880 mm
Szerokość:         1840 mm
Rozstaw osi:       2950 mm
Rozstaw kół:       1640 mm
Silnik:            oparty na serii VQ,
                   3,5 litra, 4 zawory/cylinder
Moc maksymalna:    280 KM przy 5000 obr/min
Sprzęgło:          dwie tarcze 7,5 cala
Przekładnia:       6-biegowa, sekwencyjna,
                   centralny dyferencjał
Hamulce:           wentylowane tarcze 305 mm,
                   czterotłoczkowe zaciski AP
Koła:              magnezowe felgi 16 x 7 cala
Opony:             BF Goodrich 7 x 16
Zbiornik paliwa:   500 litrów
Prędkość maks.:    185 km/h
Waga:              1800 kg
Wyposażenie:       fotele Recaro, 6-calowe pasy bezpieczeństwa,
                   system komunikacyjny Peltor
Trasa Rajdu Dakar 2003:
30 i 31 grudnia - zgrupowanie w Marsylii (Parc Chanot)
1 stycznia      - MARSEILLE - NARBONNE:       265 km
2 stycznia      - NARBONNE - CASTELLON:       540 km
3 stycznia      - CASTELLON-VALENCIA:         450 km
4 stycznia      - transport statkami do Tunezji 
5 stycznia      - TUNIS - TOZEUR:             463 km
6 stycznia      - TOZEUR - EL BORMA:          278 km
7 stycznia      - EL BORMA - GHADAMES:        278 km
8 stycznia      - GHADAMES - GHAT:            691 km
9 stycznia      - GHAT - SABHA:               727 km
10 stycznia     - SABHA - ZILLA:              585 km
11 stycznia     - ZILLA - SARIR:              554 km
12 stycznia     - SARIR - SIWA:               586 km
13 stycznia     - dzień odpoczynku w SIWA
14 stycznia     - SIWA - SIWA:                445 km 
15 stycznia     - SIWA - DAKHLA:              657 km
16 stycznia     - DAKHLA - LOUXOR:            702 km
17 stycznia     - LOUXOR - ABU RISH:           56 km
18 stycznia     - ABU RISH - SHARM EL SHEIKH: 828 km
19 stycznia     - SHARM EL SHEIKH:             56 km
Łącznie za załogi czekać będzie 17 odcinków specjalnych (3 w Europie, 3 w Tunezji, 5 w Libii oraz 6 w Egipcie) o długości 5216 km, wchodzących w skład 8552-kilometrowej trasy (3306 km dojazdówek).

Ta trudna rajdowa przygoda rokrocznie przyciąga uwagę kibiców z całego świata. Jest to niesamowity test wytrzymałości samochodów ale też ludzkiej psychiki i siły fizycznej. Nissan, który już zapowiedział kolejne starty w rajdzie do Dakaru w latach 2004, 05 i 06, pragnie udowodnić jakość swoich produktów i odnieść sukces na pustynnych trasach.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Nissan | Dakar
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy